معرفی فیلم کدا- Coda  | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: Coda

کشور سازنده: آمریکا، فرانسه
زبان: انگلیسی، زبان اشاره
تایپ کنید: درام، کمدی
دوبله فارسی: بله
دوره: 1 ساعت و 51 دقیقه
خروج: سیان هدر
رتبه بندی وب سایت imdbامتیاز: 8 از 10

بازیگران اصلی: امیلیا جونز، تروی کوتسور، اوجنیو دربز

خانواده صمیمی فیلم کودا

خلاصه فیلم

کودا داستان یک دختر معمولی است که در خانواده ای با اعضای ناشنوا زندگی می کند. زندگی برای این دختر کوچک آسان نیست و وقتی مجبور است بین ماندن در کنار خانواده و دنبال کردن عشق و استعدادش، موسیقی یکی را انتخاب کند، کار دشوارتر می شود. داستان این فیلم امیدبخش و پر از درس های سرگرم کننده برای بهتر زیستن است و در سال 2022 برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

روبی با مادرش در کودا بحث می کند

در مورد فیلم

مهمترین اقدامی که سیان هدر کارگردان در دومین فیلمش CODA انجام داد، داشتن نگرش بسیار محترمانه و صمیمانه نسبت به خانواده ناشنوایان در فیلمش بود. در هر نقطه ای از فیلم، اگر به چهره پدر، مادر و برادر ناشنوا نگاه کنید، اجازه ندارید برای نقص مادرزادی آنها متاسف شوید. درست مانند دختری که در فیلم گوش می دهد، روبی اجازه نمی دهد شما برای رفتار او در مقابل خانواده اش خیلی متاسف شوید.

زیرا شرط اصلی و حساس برخورد با چنین خانواده ای، پذیرش کامل وضعیت فعلی آنهاست. بدون هیچ چشم رقت انگیزی به آنها نگاه کند. در همین راستا از اولین پلان فیلم می بینیم که این خانواده با یکدیگر متحد شده اند، روابط بسیار نزدیکی دارند و از طریق حرفه ماهیگیری کسب درآمد می کنند. مثل خانواده های مشابه اطرافشان.

کارگردان این خانواده را به درک عمیق تری از مفهوم صدا سوق خواهد داد. ابزار شنیدن صدا فقط گوش نیست، بلکه کل انسان است

بنابراین، نه تنها عنصر ناشنوایی وجود دارد، بلکه با بازی های صمیمانه بازیگران، بیشتر وقت فیلم که در سکوت و زبان اشاره می گذرد، به لحظات خنده دار و زیبایی تبدیل می شود. سیان هدر به طرز ماهرانه ای رابطه بین شخصیت های فیلمش را برقرار می کند و خیلی زود ما را به این خانواده نزدیک می کند. این نوع نگاه همان موضعی است که این خانواده در واقع بدون محدودیت جامعه قابل پذیرش است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *