نام فیلم | کپرناحوم – کپرناحوم |
---|---|
خروج | نادین لبکی |
پروژه | مایکل مرک خالد مزنار |
نویسنده | نادین لبکی |
بازیگران | زین الرافعی جردنوس شیوراو پولواتیو بانکول کوثر الحداد |
موسیقی | خالد مزنار |
فیلمبردار | کریستوفر در |
ویرایشگر | کنستانتین باک |
یک شرکت |
فیلم های موز |
توزیع کننده | سونی پیکچرز کلاسیک |
تاریخ های انتشار |
|
دوره |
126 دقیقه |
ملت | لبنان |
زبان | عرب |
خلاصه فیلم
“زین”، پسری 12 ساله، در خانواده ای فقیر و شلوغ در بیروت زندگی می کند. صاحب مغازه جوان محله با خواهر 11 ساله زین ازدواج می کند. زین که احساس حسادت می کند با خانواده دعوا می کند و خانه را ترک می کند. سپس یک مادر آفریقایی را به همراه فرزند شیرخوارش (مهاجران غیرقانونی)، راشل و یونس پیدا می کند. راشل به زین اجازه ورود به خانه اش را می دهد و زین از نوزادش مراقبت می کند. اندکی بعد پلیس از ورود غیرقانونی راحیل مطلع شد و او را دستگیر کرد. زین پیش یونس می ماند.
زین اتفاقاً از یکی از دختران بازار می شنود که سوئد کشور رویاهاست، بنابراین برای رفتن به سوئد شروع به فروش مواد مخدر می کند. زمانی که او پول را جمع آوری می کند، یونس را به یک قاچاقچی می فروشد و زمانی که به خانه برمی گردد برای جمع آوری مدارک هویتی و مهاجرتی خود. در آنجا متوجه می شود که خواهرش مرده است، بنابراین با عصبانیت چاقو را می گیرد و شوهر خواهرش را زخمی می کند. زین زندانی است.
در زندان، زین به یک برنامه تلویزیونی متصل می شود و سرنوشت او بر مخاطبان تأثیر می گذارد. زین اکنون در مرکز توجه رسانه ها قرار دارد. دادگاه ذن تأسیس شد. او به دادگاه اعلام می کند که «از پدر و مادرش شکایت می کند زیرا او را به این دنیا آورده اند و در راه فرزند دیگری دارند».
در مورد فیلم
اگر کپرناحوم را برای تماشا انتخاب می کنید و فکر می کنید که این فیلم سنت های سینما را حفظ می کند تا بتوانید رویاهای خود را در آن ببینید، سخت در اشتباهید. فیلم کپرناحوم تصویری واقعی از زندگی – شهروندان خاورمیانه را نشان می دهد. این فیلم که در بیروت، در محله ای به نام کپرناحوم فیلمبرداری شده است، توسط سازنده معنی این کلمه در مصاحبه ای که پس از اکران فیلم انجام داده است، توصیف کرده است.
فیلم کپرناحوم فاصله بین رویاها و واقعیت است، فاصله بین آنچه می خواستیم و آنچه هستیم. نکته مهم این فیلم قرار گرفتن نوجوانی به نام زین به عنوان شخصیت محوری است. زاویه نگاه این نوجوان به دنیای اطراف و برخورد با مسائل دیگران، انتخاب هوشمندانه ای بود که شایسته تحسین فراوان است. وقتی از زبان این نوجوان فیلم را همراهی می کنیم، ایدئولوژی ها و مکتب های فکری برای خود جایی پیدا نمی کنند و تنها کودکی داریم که با زبان ساده خود با پدیده های اطراف ارتباط برقرار می کند و با پرسش ها و اعمال خود آنها را به چالش می کشد.