مقام راهداری: ۱۵۰ ناوگان اتوبوسی تا پایان امسال وارد کشور می‌شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل زمینی استان تهران گفت: بر اساس پیش بینی ها در مجموع ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از آخرین محل وارداتی که دستگاه دولتی برای آن مجوز صادر کرده وارد می شود.

مهدی قلی زاده رئیس اداره کل راهداری و حمل و نقل زمینی استان تهران با بیان اینکه سوخت اتوبوس ها در ایام اربعین تامین شد، گفت: بحث تامین سوخت یک موضوع کلی است و با توجه به اینکه قیمت سوخت در ایران بسیار کوچک است، باعث قاچاق می شود، اما امسال نیز با وجود همه محدودیت ها در این زمینه و بر اساس مصوبه ستاد الاربعین، از ابتدای سال جاری دو هزار لیتر گازوئیل به صورت علی الحساب برای همه ناوگان واریز شد. طرح سفر جاده ای الاربعین تا بتوانند از این منبع سوخت لازم برای ناوبری استفاده کنند.

وی به روند واردات اتوبوس اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته پیش از چهلم اردیبهشت ماه 1401 هجری شمسی، شورای دولت مصوبه ای مبنی بر آزادسازی واردات 2000 دستگاه اتوبوس با اندکی کاهش عوارض گمرکی و ورود به کشور صادر کرد.

قلی زاده افزود: مسوولیت پیگیری واردات ناوگان اتوبوسرانی بر عهده سازمان راهداری است اما بسیاری از نهادهای متولی در این زمینه از جمله گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه ثبت نام را بر عهده دارند. واردات این ابلاغ دستور داد و بحث تامین ارز برای واردات اتوبوس در سال گذشته بر عهده بانک بود و مرکزی بود که امسال این عرضه ارز از بانک مرکزی برداشت شود.

این مسئول تصریح کرد: علیرغم همه پیگیری های انجام شده، با مصوبه شورای دولت در سال گذشته تنها 30 دستگاه اتوبوس در سال جاری راه اندازی شد.

سرپرست اداره کل راهداری کشور اضافه کرد: البته این 30 دستگاه اتوبوس در آستانه اربعین ضدعفونی و به گروه اضافه شدند، اما این تصمیم در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شد. بر اساس تجربه سال گذشته، روند واردات اتوبوس در سال جاری راحت تر خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی های انجام شده تاکنون 25 دستگاه جدید از محل ابلاغ با 2000 دستگاه جدید وارد کشور شده است اما مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر شهید رجایی به پایان نرسید و اربعین به این مکان نرسیدند. سال بر اساس پیش بینی ها، درمجموع 150 دستگاه اتوبوس از آخرین سایت وارداتی که شورای دولت مجوز آن را صادر کرده، ساخته خواهد شد.

قلی زاده در پایان گفت: حمل و نقل عمومی در سراسر کشور و استان تهران فرسوده یا در شرف رسیدن به سن فرسودگی است و تلاش می کنیم با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *