مهمانان خارجی مراسم تحلیف پزشکیان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب با حضور تعدادی از سران، معاونان رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و مقامات کشورهای دیگر در شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود.

برای امضای رئیس مجلس دعوت نامه هایی برای مراسم تحلیف فرستاده شده است که آمار را نمی توانم بگویم، اما نسبت به سال 1400 که به دلیل کرونا تا حدودی محدود بود، میزان مشارکت بسیار زیاد است. بالا.” معاون وزیر و رابط وزارت امور خارجه و دولت گفت: وضعیت تا کنون خوب است. نیو رضا نجفی در اول مرداد گفت: «وضعیت تاکنون خوب است.

روز سه شنبه 18 مرداد 1403، شورای اسلامی شهر میزبان مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب مسعود مازیکیان بود و بر اساس اصل 121 قانون اساسی، رئیس جمهور منتخب سوگند یاد کرد و در پایان سوگند یاد کرد.

بر اساس آخرین پیگیری ها، وی با محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق، نخست وزیر پاکستان، شهباز شریف، نخست وزیر صربستان، میلوش ویچویچ، معاون رئیس جمهور برزیل، جرالدو آلکمن، دیدار کرد. وزیر امور خارجه. وزیر امور خارجه کویت، عبدالله علی الحیا، نخست وزیر کوبا، مانوئل مارو کروز، رئیس دومای دولتی روسیه، ویاچسلاو ولودین، وزیر امور خارجه ترکمنستان، راشد موردوف، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا، انریکه مورا، و وزیر ژاپن تسوجی یوشیفومی وزیر امور خارجه و هیئتی از چین از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند. طبیعتا مسئولان دیگری نیز برای این مراسم اعلام آمادگی کردند که در لحظه تنظیم این گزارش جزئیاتی از حضور آنها در دسترس نبود.

مجتبی یوسفی، یکی از اعضای هیأت رئیسه شورا، اول مردادماه در گفت‌وگو با ایلنا از دعوت از 60 کشور به این رویداد خبر داد و گفت: 4 رئیس جمهور، 12 سخنران، 7 نخست وزیر و 14 کشور خارجی. در این مراسم وزرا، 3 معاون رئیس جمهور و دو معاون نخست وزیر حضور دارند. البته یوسفی در مصاحبه دیگری با خبرگزاری جمهوری اسلامی از حضور پنج رئیس جمهور و 10 رئیس مجلس خبر داد. وی همچنین در مصاحبه دیگری به دعوت کمیته ای متشکل از وزارت امور خارجه و مجلس از مقامات خارجی اشاره کرد و اعلام کرد که این لیست در حال تهیه است. باید مقدمات تکمیل شود و تا زمان تحلیف قطعا تعداد مقامات حاضر تغییر خواهد کرد.

بر اساس ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور پس از مراسم تحلیف، دو هفته فرصت دارد تا برنامه خود و وزرای پیشنهادی را به مجلس ارائه کند و پس از اعلام وصول فهرست وزرای پیشنهادی از سوی ریاست مجلس. . مجلس یک هفته فرصت دارد تا برنامه وزرا را با حضور آنها ارائه کند و در کمیسیون های تخصصی مجلس بررسی می شود و در نهایت پس از یک هفته در صحن مجلس رای اعتماد به دولت انجام می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *