مگی اسمیت بازیگر مشهور مجموعه هری پاتر درگذشت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

صبا: مگی اسمیت، هنرپیشه و بازیگر قدیمی صحنه و سینما در مجموعه فیلم های هری پاتر در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

او کار خود را با تئاتر در آکسفورد آغاز کرد و در طول فعالیت خود دو جایزه اسکار را از آن خود کرد. او برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم زندگی بهاری خانم جین برودی (1969) و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم کالیفرنیا سوئیت (1978) شد.

او چهار نامزدی دیگر دریافت کرد و برنده هشت جایزه بفتا شد و او را به یکی از معدود بازیگرانی تبدیل کرد که تاج سه گانه بازیگری را به خانه برد. در سال 1990، ملکه الیزابت دوم، اسمیت را به خاطر خدماتش در این نمایش، به عنوان دایم درآورد و در سال 2014، ملکه انگلیس او را به عنوان BCO انتخاب کرد.

پسران این بازیگر، کریس لارکین و توبی استیونز در بیانیه ای اعلام کردند: با تأسف عمیق درگذشت خانم مگی اسمیت را اعلام می کنیم. وی صبح – هفتم شهریورماه در بیمارستان در آرامش درگذشت.

در فیلم‌های هری پاتر، نقش لیدی مگی را پروفسور مینروا مک گوناگال بازی می‌کرد که به خاطر کلاه جادوگر نوک تیز و رفتار سخت‌گیرانه‌اش با جادوگران جوان در هاگوارتز مشهور بود.

اسمیت در 28 دسامبر 1934 در اسکس متولد شد و پس از کار به عنوان منشی تئاتر در دهه 1950 وارد تئاتر شد و در نمایش هایی مانند سیندرلا و روکری ناک ظاهر شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *