میدری، وزیر کار: یارانه‌ای که اکنون پرداخت می‌شود بر اساس عدالت اجتماعی نیست

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبرگزاری دانشجو: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صحبت از فقر و نابرابری را نباید به مراحل پس از تولید و توزیع ربط داد چرا که نمی توان اول ثروت ایجاد کرد و سپس تعیین کرد که این ثروت را کجا توزیع کنیم. نگاه صحیح به عدالت، یافتن راهی برای دستیابی به رشد پایدار است.

«احمد المداری» – (سه‌شنبه) در نشست سازوکار اجماع کار اجرایی برای تهیه و اجرای پیوست عدالت در دستگاه‌های اجرایی کشور که با حضور مدیران اتاق‌های فکر و پژوهشگران این حوزه برگزار شد. وی در این زمینه افزود: رهبر معظم انقلاب در شهریور 1403 هجری قمری در خصوص اجرای عدالت دستور دادند و این دستور نیز تکرار شد. این بحث مانند بسیاری از نکاتی است که گفته شده اما محقق نشده است. در مسیر جدید باید این پیوست تدوین شود تا به روح وزارتخانه ها تبدیل شود و به عنوان یک اصل و چرایی تغییر آن پذیرفته شود.

وی گفت: بدون کار رسانه ای و بلاغی هر چقدر هم که نسخه نوشته شود ممکن است نتیجه ای نداشته باشد. صحبت از فقر و نابرابری نباید به مراحل پس از تولید و توزیع مربوط شود و بعد تصمیم گرفت که این ثروت در کجا توزیع شود. نگاه صحیح به عدالت، یافتن راهی برای دستیابی به رشد پایدار است.

مدره خاطرنشان کرد که سازماندهی یک بسیج بزرگ برای عدالت کاری دشوار است. رشد عدالت محور دو بال دارد که باید در کنار هم حرکت کنند و به موازات یکدیگر پیشروی کنند. اولین قدم برای دستیابی به رشد عدالت محور، ترویج ادب است. سپس در مرحله بعد برای هر وزارتخانه در حوزه های تخصصی پیوست دادگستری تهیه شود.

یکی از اعضای هیات وزیران در دولت چهاردهم گفت: اصلاح ساختار قدرت در نگاه اول نیازمند دیپلماسی و حیثیت است اما در کنار آن باید دانست که چگونه باید ادبیات برابری را گسترش داد. یک موضوع در زمینه برابری مهاجرت نیروی انسانی است، زیرا برای هر نیروی کار نخبه ای که مهاجرت می کند هزینه دارد و نمی توان آن را بازگرداند.

وی با بیان اینکه حمایت هایی که اکنون از اقشار مختلف انجام می شود مبتنی بر عدالت اجتماعی نیست و حاصل چانه زنی گروه های مختلف بوده است، تاکید کرد: برای تدوین متمم عدالت محدودیت عینی نداریم و می توانیم روی بسیاری از موضوعات تمرکز کنیم. خواسته راه آهن جدید این است که مردم خواستار بهترین وضعیت راه حل خود را ارائه دهند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *