میزان یارانه پرداختی به نانوایی‌ها مشخص شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

باشگاه خبرنگاران: رئیس کارگروه آرد و نان گفت: با آزادسازی قیمت آرد و نان پیش بینی می شود مصرف 3 میلیون تن کاهش پیدا کند از سوی دیگر آزادسازی قیمت آرد در بهبود کیفیت تاثیرگذار است نان

محمد جواد کرمی گفت: واحدهای نانوایی سالانه به 10.5 میلیون تن گندم نیاز دارند که بر این اساس سالانه 240 تن حمایت از واحدهای نانوایی انجام می شود.

وی گفت: واحدهای نانوایی در شرایط فعلی بین 10 تا 10.5 میلیون تن گندم نیاز دارند که دولت در حمایت از نانوایان 240 همات به آن پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه آزادسازی قیمت ها و حمایت مستقیم تنها راه حل جلوگیری از رانت و فساد در حوزه نان است، افزود: با آزادسازی قیمت آرد و نان پیش بینی می شود مصرف 3 میلیون تن کاهش یابد قیمت آرد باعث بهبود کیفیت نان می شود که بسیار مهم است.

کرامی ادامه داد: وقتی دولت گندم را کیلویی 17 هزار و 500 تومان از کشاورزان خریداری می کند، سپس آن را با نرخ 600 و 900 تومان به نانوایی ها و با قیمت 12 هزار تومان به صنعت می فروشد، مشخص است که می توان رانت ایجاد کرد. و راه حل این بحران همسان سازی قیمت آرد و نان است.

سرپرست تیم کاری آرد و نان با بیان اینکه هوشمندی نان تاثیری در کاهش مصرف گندم نداشت، گفت: تجهیز واحدهای نانوایی به دستگاه کارتخوان تنها منجر به شمارش نان شد و تاثیری در کاهش میزان گندم در واحدهای نانوایی نداشت. اکنون پیش بینی می شود همانند نان صنعتی، طرح همسان سازی نان سنتی نیز اجرایی شود و دولت یارانه را مستقیما پرداخت کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *