نائب رئیس کمیسیون انرژی: هر لیتر بنزینی که وارد کشور می‌شود لیتری ۴۰ هزار تومان هزینه دارد / فعلا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد /اظهارات رئیس جمهور فقط از این بابت بود که این کالا چقدر هزینه برای کشور هزینه در بر دارد و به این معنا نیست که قرار است قیمت آن گران شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: نفت پس از استحصال و پالایش در پالایشگاه و رسیدن به مرحله توزیع بنزین برای کشور 8 هزار تومان تمام می شود و هر لیتر بنزینی که وارد کشور می شود 40 هزار تومان برای کشور هزینه دارد. لیتر

رمضانعلی سنگدوینی درباره تصمیمات قیمتی بنزین در بودجه 1404 گفت: در حال حاضر دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، البته این مجوز در قانون به دولت داده شده و دولت اجازه تغییر قیمت را دارد. .

وی افزود: دولت چیزی اعلام نکرده و هنوز پیشنهادی ارائه نشده است و اگر بر اساس افزایش قیمت باشد، ابتدا باید پیشنهاد دولت در کمیته انرژی بررسی شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در مجلس نمایندگان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص بنزین گفت: آنچه رئیس جمهور در مورد قیمت بنزین فرمودند این است که پس از استخراج و پالایش نفت در پالایشگاه و رسیدن به مرحله توزیع بنزین، برای کشور 8 هزار تومان تمام می شود و هر لیتر بنزینی که وارد می شود، لیتری 40 هزار تومان برای کشور تمام می شود و این اظهارات فقط در مورد قیمت تمام شده این محصول برای کشور بود. ، و به این معنی نیست که قیمت آن در حال کاهش است تا هزینه آن افزایش و افزایش یابد و باعث عفونت در کشور شود.

وی تاکید کرد: انرژی در کشور ما ارزان است و بنزین بخشی از آن است، اما باید نرخ برخی از زیرساخت ها تغییر کند. مردم و طایفه های فرودست در جامعه اگر اقدامات لازم برای افزایش حجم سفره مردم انجام نشود، اقتصاد طوایف پایین تضعیف و آسیب می بیند و شرایط مردم آسیب می بیند. رانت داران سخت تر می شوند، بنابراین ابتدا باید زیرساخت های لازم و بخشی از درآمد را برای ایجاد زیرساخت ها، توسعه میادین و تولید نفت و گاز در کشور ایجاد کنیم و بخشی از آن صرف اقشار پایین جامعه شود تمهیداتی در نظر گرفته شده است که احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد در غیر این صورت شرایط مهیا نیست.

سنگدوینی همچنین به لزوم توسعه صنعت پالایش و جلوگیری از واردات بنزین اشاره کرد و گفت: اکنون برنامه این است که پالایشگاه ها تولید بنزین را افزایش دهند اما مشکل اینجاست که پالایشگاه ها ۱۰۰ همات به دولت بدهکار هستند و دولت باید پالایشگاه ها را توسعه داده و مطالبات آنها را بپردازد و در این صورت پالایشگاه ها قادر به افزایش تولید خواهند بود در غیر این صورت این امکان برای او وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر اجازه داده شود پالایشگاه ها مازاد بر مصرف داخلی داشته باشند; صادرات بنزین و گاز نفتی؛ انگیزه افزایش تولید خواهند داشت و از این طریق به جای واردات بنزین، ارز وارد کشور می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *