نامه «خانه سینما» به مخبر و پزشکیان: آیین­ نامه ضوابط صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم، موجب نگرانی سینماگران شده/ نگاه صغارت دولتمردان به سینماگران نگاهی واپس‌گرایانه و غیر اخلاقی است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

جماران: سینما خانه نگرانی خود را در خصوص کنترل صدور پروانه ساخت و اکران سینمایی اعلام کرد.

در نامه سینما آمده است:

آقای دکتر محمد مخبر

جناب آقای رئیس جمهور محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

به تازگی عکسی از آیین نامه صدور پروانه ساخت و نمایشگاه فیلم با سربرگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رسانه های مجازی منتشر شده است که نگرانی شدید سینماگران و سینماگران را برانگیخته است. بر این اساس نکاتی را که نظر هیئت مدیره محترم سینمای خان می باشد جهت تذکر و جلوگیری از اعلام آن ها تقدیم می نماییم:

1) قبل از هر لحظه، فلسفه و کارکرد نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنظیم و تصویب قوانین و مقررات نیست، بلکه تنظیم اسناد اولیه و سیاستگذاری است. بنابراین تصویب و تنظیم قوانین و مقررات در صلاحیت این شورا نبوده و به نظر می رسد اقدامی که بنا به پیشنهاد مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته، ابتکاری برای محدودسازی و تخریب این شورای عالی باشد. .

2) سینما خانه با مستندسازی موقعیت قانونی خود در حمایت از حقوق تجاری فعالان سینما و بر اساس قانون بهبود مستمر کسب و کار، طی مکاتبات متعدد با دبیر شورای فنی به این موضوع اشاره و خواستار اطلاع از این موضوع و نظرات اتحادیه های سینمایی را از مسئولی دریافت کنید که متأسفانه علیرغم قولی که در جلسه حضوری داده بود، حتی در تاریخ هم متوجه این موضوع نشدند.

3) در آیین نامه منتشر شده ابزار وحشتناکی برای نابودی سینمای والا و ارزشمندی که پس از انقلاب اسلامی به وجود آمد، گنجانده شده بود و این واقعیتی است که سینمای واقعی در ایران به دلیل تغییرات تکنولوژیکی و انسانی، سال هاست که این قدیمی رخ داده است. نگرش و تفکری که در متن نوشته شده است و مفاد آیین نامه و اصلاحیه ها مصوبه صدور پروانه ساخت فیلم در سال های 1340 تا 1356 است و در حال حاضر نیازمند باورها و زمینه های جدید مشارکت مردمی است و مهمترین آنها. بخشی از آن حضور سینمای خان به عنوان تنها تشکل صنفی سینمایی است که متاسفانه در این آیین نامه کاملاً نادیده گرفته شده است.

جامعه صنفی سینمای ایران برای چندمین بار از سال 87 تکرار می کند که نگاه دولتمردان به سینماگران کوچک و منزوی نگاهی ارتجاعی و غیراخلاقی است که در متن عمدی منتشر شده قابل مشاهده است.

حال با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد وظیفه خود دانستیم قبل از امضای این آیین نامه تذکر دهیم که موجب تضعیف و تضعیف شأن شورای عالی انقلاب فرهنگی و جایگاه ضامن ریاست جمهوری می شود.

متن: خدمت جناب آقای دکتر بادزیکیان رئیس جمهور منتخب جهت احضار

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *