نامه رئیس کمیسیون عمران به وزیر نیرو درباره خاموشی‌های اخیر

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس کمیسیون ساخت و ساز مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر نیرو ضمن اشاره به کمبود برق و قطعی های اخیر برق، خواستار ارائه گزارشی از علل و منشاء شرایط کنونی صنعت برق شد. مخارج سالانه ۱۴ هدف وزارت نیرو برای تامین برق

متن زیر نامه محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون ساختمان مجلس به عباس علی آبادی وزیر نیرو است.

آقای دکتر علی آبادی وزیر محترم نیرو

سلام

صمیمانه؛ همانطور که می دانید صنعت برق یکی از مهم ترین زیرساخت های توسعه کشور محسوب می شود و تامین پایدار آن علاوه بر رشد اقتصادی منجر به ارتقای سطح رفاه اجتماعی و رضایت عمومی می شود چرا که تولید به 500 مگاوات و بسیار زیاد می رسد. برق از بخش کشاورزی و حتی خانگی قطع شد تا جایی که قطعی مصارف خانگی در مراکز عمومی فرمانداری ها و شهرستان ها به مصارف صنعتی، کشاورزی و خدماتی رسید.

با توجه به اینکه تامین و توزیع برق در مناطق شهری و روستایی یکی از موضوعات توسعه شهری و روستایی بوده و در حیطه فعالیت سازمان عمران کشور است، آسیب شناسی علل اختلالات برق و عدم مدیریت آن. در سال های گذشته و همچنین ارزیابی برنامه های اجرایی وزیر نیرو در حل این معضل به ویژه در مناطق شهری و روستایی در دستور کار جدی این کمیته قرار دارد.

با این شفاف سازی، عاجل می خواهیم علل و ریشه های شرایط فعلی صنعت برق و اهداف سالانه وزارت نیرو در دولت چهاردهم برای تامین برق (به ویژه برق مورد نیاز) مشخص شود. در مناطق شهری و روستایی (مناطق)، برنامه های عملیاتی تلفیقی برای دستیابی به اهداف و الزامات اجرایی لازم به کمیته عمران ارسال شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *