نان در ۱۰ استان کشور گران خواهد شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: افزایش قیمت نان در برخی نانوایی ها تا ۲۵ درصد نرخ فعلی مصوب شده و پس از موافقت وزارت کشور در استان اجرایی می شود. .

مهدی جعفری در کارگروه تنظیم گندم، آرد و نان استان خراسان جنوبی که با محوریت تحلیل قیمت نان برگزار شد، گفت: اصلاح قیمت نان از اواخر سال گذشته و اصلاح نان در دستور کار قرار گرفت. قیمت ها از اواخر سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است. قیمت حرفه ای نان بر اساس تحلیل انجام شده تعیین شد.

وی با بیان اینکه اصلاح قیمت نان تا 25 درصد نرخ فعلی در بیش از 10 استانداری کشور در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این امر پس از تایید وزارت کشور در استانداری ما اجرایی می شود. .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خواستار آزمایش آرد مرغوب شد و گفت: این امر باید با کمک دانشگاه علوم پزشکی و سازمان استاندارد در دستور کار قرار گیرد.

الجعفری خاطرنشان کرد: تبدیل نانوایی ها از نوع اول به نوع دوم از درخواست نانوایی های استانداری و پیشنهادی به وزارت کشور است.

با توجه به او؛ موضوع استفاده از آرد سبوس دار در نانوایی ها باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی به طور جدی پیگیری شود زیرا مراجع نظارتی نیز از این موضوع ناراضی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از 800 نانوایی فعال در استان، 40 نانوایی برای پخت نان نیاز به آرد سبوس دار دارند و در این جلسه کارخانه آرد انفرادی برای تولید آرد سبوس دار در استان اعلام آمادگی کرد. ده روز آینده

الجعفری همچنین از پرداخت 40 درصد از مطالبات گندم کاران در استانداری خبر داد و گفت: با وجود اینکه کشاورزان استان از مدت ها قبل گندم خود را به مراکز تحویل داده اند، هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده اند. و با مشکلاتی روبرو می شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت خراسان جنوبی از نظر پرداخت مطالبات گندم کاران بهتر از استان های دیگر است، تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 800 میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران استان یعنی 40 درصد پرداخت شده است. 2400 میلیارد دیگر ریال باقی می ماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به خرید 22 هزار و 247 تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی و افزایش 31 درصدی این میزان نسبت به سال قبل، گفت: تعداد مراکز خرید تضمینی در استان به میزان 31 درصد است. 16.

وی گفت: قیمت پایه گندم امسال 175 هزار ریال تعیین شد. مطالبات گندمکاران استان در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم. پرداخت مطالبات در سطح ایالتی بستگی به زمان تحویل گندم دارد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *