نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: دولت، پایه‌های مالیاتی خود را در بودجه سال ۱۴۰۴ افزایش نداده / قرار است یک میلیون و ۷۸۰ هزار بشکه در روز نفت صادر شود / صادرات یک میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه توسط دولت و ۴۵۰ هزار بشکه هم توسط نیرو‌های مسلح انجام می‌شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از عدم افزایش پایه مالیاتی دولت در بودجه 1404 خبر داد و گفت: روزانه یک میلیون و 780 هزار بشکه نفت صادر می شود.

مهرداد لاهوتی نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر سهم مالیات در بودجه سال آینده گفت: مالیات در سال گذشته یک میلیون و 221 هزار میلیارد تومان بود که دولت 39 درصد افزایش داد. درصد می شود 1700000 میلیارد تومان.

وی با اشاره به اینکه دو منبع اصلی درآمد دولت در هر سال نفت و مالیات است، گفت: دولت امسال نفت را از نظر مقدار بشکه و قیمت تغییر داد و با توجه به بودجه در نظر دارد. صادرات 1330000 بشکه و صادرات 450000 بشکه توسط نیروهای مسلح انجام شود. فروش نفت حدود 580 هزار میلیارد تومان است که در سال گذشته برای میعانات گازی پیش بینی شده بود و در واقع همان رقم بودجه سال جاری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از عدم افزایش پایه های مالیاتی دولت در بودجه 1404 خبر داد و گفت: دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی و مالیات های وصول نشده و دیرکرد به منظور افزایش درآمدهای مالیاتی خود حرکت می کند دولت برای رسیدن به این هدف راهی دارد و می توان این مالیات ها را دریافت کرد.

وی بر لزوم دقت در اخذ مالیات تاکید کرد و گفت: البته این امر تا حدودی انجام شد به عنوان مثال معافیت مالیاتی کارکنان دولت 12 میلیون تومان بود اما امسال به 24 میلیون تومان افزایش یافت. برای افرادی که در مشاغل دولتی مشغول به کار نیستند تا سقف 24 میلیون تومان معافیت مالیاتی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه مابقی اعداد مالیاتی تداخل دارند، گفت: مالیات حقوق کارگران غیردولتی 10 درصد از 28 میلیون و 800 هزار تومان تا 36 میلیون تومان است. از 36 میلیون تا 45 میلیون تومان 15 درصد و از 45 میلیون تا 60 میلیون تومان 20 درصد مشمول مالیات هستند. مالیات 80 میلیون تومانی به بالا با نرخ 30 درصد اعمال می شود.

لاهوتی با اشاره به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته گفت: از یک میلیون و 700 هزار میلیارد تومان مالیات، میزان مالیات پرداختی اتحادیه ها 50 تا 60 همات (هزار میلیارد تومان) است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *