نتیجه مشورت وارث اتریشی با شهروندان؛ حاتم‌بخشی میلیون یورویی به سازمان‌های مردم‌نهاد رسید

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

یورونیوز: یک شهروند اتریشی-آلمانی به نام مارلین انگلهورن به پنجاه نفر از مردم عادی این فرصت را داد تا میراث خود را بین سازمان های مختلف از جمله یک موسسه خیریه برای بی خانمان ها و انجمن حفاظت از طبیعت تقسیم کنند.

خانم انگلهورن بیش از 25 میلیون یورو از ارث خود را بین سازمان های مختلف تقسیم کرده است.

از 77 سازمانی که این بودجه را دریافت خواهند کرد، 300000 یورو به “خانه های خودمختار زنان اتریش” اهدا خواهد شد. یک موسسه خیریه فعال در زمینه احیای طبیعت به نام بنیاد کومون نیز 100400 یورو دریافت خواهد کرد.

سازمان حفاظت از طبیعت اتریش، یک سازمان حمایت از بی خانمان ها، مرکز تحقیقات و یک سازمان غیردولتی دیگر نیز بیش از یک میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

سایر ذینفعان میراث مرلین عبارتند از باشگاه های فوتبال که اعضای بی رویه را جذب می کنند و سازمان هایی که مسکن مقرون به صرفه ارائه می دهند.

این زن 31 ساله اتریشی-آلمانی گروهی متشکل از 50 شهروند را که به طور تصادفی انتخاب شده بودند در شهر سالزبورگ گرد هم آورد تا در مورد بهترین راه برای تقسیم ثروت خود در طول چند ماه بحث کنند.

انگلهورن برای تصمیم گیری در مورد نحوه اهدای ثروت خود، 10000 دعوت نامه را به صندوق های پستی خانوادگی در سراسر اتریش ارسال کرد. کسانی که برای مشارکت در این تصمیم پاسخ مثبت دادند، شورایی با عنوان «شورای کلانتری برای بازتوزیع اموال» تشکیل دادند.

به اعضای منتخب مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها، از جمله سخنرانی‌های فیلسوفان و اساتید اقتصاد، در قالب کلاس‌هایی برای راهنمایی و الهام بخشیدن به تصمیمات آنها در مورد نحوه توزیع ثروت انگلهورن داده شد.

هدف نهایی این پروژه برداشتن گام در جهت رسیدگی به موضوعات عدالت اجتماعی و عدالت مالی است.

انگلهورن از نوادگان فردریش انگلهورن، موسس شرکت داروسازی آلمانی BASF است. خانواده انگلهورن قبلاً مالک شرکت داروسازی آلمانی Boehringer Mannheim بودند.

مجله آمریکایی فوربس دارایی خالص این خانواده را 4 میلیارد و 200 میلیون دلار (حدود 4 میلیارد یورو) برآورد کرده است.

مالیات بر ارث اتریش در سال 2008 لغو شد و این کشور را به یکی از معدود کشورهای اروپایی تبدیل کرد که مالیات بر ارث اعمال نمی کند.

برای سال‌ها، انگلهورن سخت تلاش می‌کرد تا دولت اتریش را متقاعد کند که مالیات بر ارث را بازگرداند، از جمله در مورد خودش. او می گوید که داشتن این ثروت برای او بی انصافی است، هرچند که برای به دست آوردن آن هیچ کاری نکرده است.

انگلهورن در بیانیه ای گفت: «اگر سیاستمداران وظایف خود را انجام ندهند و توزیع مجدد ثروت را در دستور کار خود قرار ندهند، من مجبور خواهم بود که ثروتم را دوباره توزیع کنم.

در اوایل سال جاری، انگلهورن به DPA گفت که قصد دارد مقداری از این پول را برای خود نگه دارد. این تصمیم با هدف اطمینان از ثبات مالی او در حین یافتن شغل جدید یا فعالیت های دیگر است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *