نخست‌وزیر تایلند برکنار شد | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: دادگاه قانون اساسی تایلند – – چهارشنبه، سیرتا تاویسین، نخست وزیر این کشور را به دلیل نقض قانون اساسی برکنار کرد. این اقدامی است که احتمالاً آشفتگی سیاسی را به تایلند بازگرداند.

در ماه مه، دادگاه فوق‌الذکر دادخواست 40 سناتور برای برکناری سرتا از سمت نخست‌وزیری را پذیرفت. سناتورها گفتند که انتصاب پیچت چوئنپان از سوی سرتا به عنوان وزیر در آوریل خلاف قانون اساسی است زیرا پیچت در پرونده “رشوه” به شش ماه زندان محکوم شده بود.

روزنامه نیکی آسیا نوشت: قانون اساسی تصریح می کند که وزیر نمی تواند رفتاری انجام دهد که نقض جدی موازین اخلاقی یا عدم رعایت آنها باشد و در صورت تخطی از قانون، ریاست جمهوری وی خاتمه می یابد.

این در حالی است که نخست وزیر تایلند معتقد است که روند انتصاب پیچت به عنوان وزیر “قانونی و با دقت” انجام شده است، اما وی افزود که بدون توجه به اینکه حکم دادگاه در کجا صادر شود، احترام خواهد گذاشت.

سرتا، یک سرمایه دار، اوت گذشته زمانی که حزب فو تای او از هرج و مرج پس از انتخابات بیرون آمد و دولت ائتلافی فعلی را تشکیل داد، نخست وزیر شد و به 9 سال حکومت نظامی پایان داد.

با برکناری سرتا تاویسین، قانونگذاران برای رأی گیری در مورد انتخاب نخست وزیر جدید گرد هم می آیند، که باید از میان نامزدهای معرفی شده توسط احزاب سیاسی به کمیسیون انتخابات قبل از آخرین انتخابات عمومی، انتخاب کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *