نخستین مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ / بایدن: در دوران ترامپ، ایران به پایگاه ما (عین الاسد) حمله کرد و هیچ کاری نکرد؛ او گفت که فقط چند سرباز سردرد گرفتند / من کسی بودم که دنیا را برای دفاع از اسرائیل در برابر حمله موشکی تهران بسیج کردم / ترامپ: در دوران من، ایران ورشکسته بود؛ پولی نداشت که به تروریسم بدهد؛ نمی‌توانستند به حماس پول بدهند / بایدن یک فلسطینی شده، اما فلسطینی خیلی بدی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور در اولین مناظره انتخاباتی درباره ایران و قدرت آن در منطقه با یکدیگر دعوا کردند و بایدن گفت که در دوران ترامپ، ایران به پایگاه ما حمله کرد و کاری نکرد.

جو بایدن در اولین مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی دموکرات آمریکا که سیاست خارجی وی را مورد انتقاد قرار داد، گفت: در دوره ترامپ ایران به پایگاه ما (عین الاسد) حمله کرد و ترامپ هیچ کاری نکرد.

رئیس جمهور کنونی آمریکا در ادامه حمله به ترامپ گفت: ترامپ گفته است که «تنها تعداد کمی از سربازان سردرد داشتند».

بایدن همچنین گفت: من کسی هستم که جهان را برای دفاع از اسرائیل در برابر حمله موشکی ایران بسیج کردم.

ترامپ بایدن را متهم کرد که علیه ایران اقدامی نکرده است

اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بایدن را به عدم اقدام علیه ایران متهم کرد و مدعی شد: «در دوران من، ایران ورشکسته بود». آنها پولی برای کمک به تروریسم نداشتند و نمی توانستند به حماس پول بدهند.

رئیس جمهور سابق آمریکا سپس مدعی شد که اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم، حماس هرگز به اسرائیل حمله نمی کرد.

با این شعار زمانی که بایدن به ترامپ در مورد مهاجرت حمله کرد، مدعی شد که با تروریسم مبارزه جدی کرده و سپس به کشته شدن ابوبکر البغدادی و شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد.

بایدن: حماس باید نابود شود

جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره جنگ اسرائیل در غزه گفت: حماس باید نابود شود. این حماس است که نمی خواهد جنگ پایان یابد، اما تمرکز ما اکنون بر توقف جنگ است

ترامپ: بایدن یک فلسطینی شده است، اما تبدیل به یک فلسطینی بسیار بد شده است

ترامپ همچنین درباره جنگ اسرائیل در غزه با اشاره به نارضایتی فلسطینی ها از بایدن گفت: اسرائیل باید کار را تمام کند. بایدن مثل یک فلسطینی شده است، اما آنها او را دوست ندارند، زیرا او تبدیل به یک فلسطینی بسیار بد و یک فرد ضعیف شده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کنید، گفت: باید ببینیم چه اتفاقی می افتد اما قبل از انجام این کار مشکل ما این است که همه هزینه ها را متحمل می شویم. .

بایدن فساد اخلاقی ترامپ را مطرح کرد. ترامپ همچنین پسر بایدن را یک جنایتکار توصیف کرد

دونالد ترامپ در اولین مناظره انتخاباتی رئیس جمهور فعلی و سابق آمریکا برای انتخابات 2024 این کشور گفت: پسرش (بایدن) جنایتکار است.

ترامپ خطاب به بایدن گفت: «پسر او یک جنایتکار است و بارها و بارها باید محکوم می‌شد، او می‌توانست به‌خاطر کارهایی که انجام داده است، یک جنایتکار باشد.

بایدن همچنین خطاب به ترامپ گفت: “این منزجر کننده است که من در مورد مسائلی که شما گفتید کار اشتباهی انجام دادم. اینها دروغ است. این اشتباه است که شما حق دارید کسی را فقط به این دلیل که رئیس جمهور هستید، محاکمه کنید.” تا به حال اینگونه صحبت کرده است

رئیس جمهور آمریکا سپس به پرونده فساد مالی ترامپ اشاره کرد و گفت که در دوران بارداری همسرش با یک ستاره فیلم های پورن رابطه جنسی داشته است.

بحث درباره سن بایدن و ترامپ از قول آنها

بایدن با 81 سال سن و دونالد ترامپ با 78 سال سن، دو مسن ترین افرادی هستند که تا کنون به دنبال پست ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا هستند.

در این مناظره، دانا باش، مجری شبکه سی‌ان‌ان، از نامزدهای ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا پرسید که آیا برای یک دوره پرمشغله چهار ساله در کاخ سفید آمادگی جسمانی دارند؟

بایدن پاسخ داد: زمانی که وارد کنگره آمریکا شدم، یکی از جوان ترین سیاستمداران و سناتورهای کنگره بودم و به همین دلیل مورد انتقاد قرار گرفتم و اکنون به دلیل اینکه مسن ترین هستم مورد توجه قرار گرفته ام.

او گفت: به رکورد نگاه کنید. چگونه وضعیت تاسف باری را که ترامپ پشت سر گذاشت تغییر دادید؟

اما ترامپ پاسخ داد: از نظر جسمی و سلامتی احساس بسیار خوبی دارم و اخیراً دو بار در تست های شناختی “بهترین نتیجه” را گرفتم. وی افزود: «در سلامتی بسیار خوبی هستم… از نظر بدنی مانند 25 یا 30 سال پیش هستم و کمی بهتر هستم. “من کمی وزن کم کردم.”

پاسخ ترامپ و بایدن درباره 6 ژانویه و حمله به کنگره

یادن در پاسخ به سوالی درباره حمله حامیان ترامپ به کنگره آمریکا نیز گفت که دونالد ترامپ از نظر او “محرک” حمله 6 ژانویه 2021 بوده و حتی در زمانی که معاون رئیس جمهور بوده است، هیچ کاری انجام نداده است. مایک پنس) که در خطر بود.

بایدن همچنین افزود که ترامپ در آن روز به جای پاسخ به این حمله، مهاجمان را «وطن پرست آمریکایی» خواند. ترامپ در واکنش به حملات بایدن گفت: «او زندگی بسیاری از مردم را که «بسیار بی گناه» بودند، ویران کرد.

ترامپ به کمیته مجلس نمایندگان که در حال تحقیق درباره نقش ترامپ در شورش کنگره بود حمله کرد و این کمیته را “غیرانتخابی” خواند و گفت: “آنها در جریان تحقیقات خود اطلاعاتی را حذف کردند.”

در پایان بخش اول این مناظره، بایدن به ترامپ گفت: «باید دلیلی وجود داشته باشد که معاون رئیس‌جمهور و ۴۴ عضو سابق کابینه از حمایت از او در مبارزات انتخاباتی کنونی و ترامپ برای چندمین بار خودداری کنند». . او بایدن را بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا توصیف کرد.

ترامپ: ما یک رئیس جمهور واقعی داشتیم و اوکراین مورد حمله قرار نمی گرفت

در اولین مناظره ترامپ و بایدن از آنها پرسیده شد که آیا شرایط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین قابل قبول است؟

ترامپ در پاسخ گفت که پوتین تصمیم گرفت به اوکراین حمله کند زیرا دیدیم که دولت بایدن چقدر در خروج از افغانستان ناتوان بود. رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: وقتی پوتین این را دید، گفت: می دانید چیست؟ فکر می کنم زمان حمله فرا رسیده است.

ترامپ در اولین مناظره با رقیب دموکرات خود گفت که بایدن بدترین فرمانده کل نیروهای مسلح است و اگر رئیس جمهور بهتری در ایالات متحده وجود داشت، روسیه هرگز به اوکراین حمله نمی کرد.

ترامپ به کمک های گسترده دولت بایدن به اوکراین اشاره کرد و گفت: بایدن 200 میلیارد دلار به اوکرایین داده است. در تاریخ .

بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات ایالات متحده، از سابقه سیاست خارجی خود در خاورمیانه و افغانستان دفاع کرد و در مورد اوکراین گفت: «پوتین جنایتکار جنگی است. فکر می کنی متوقف می شود؟”

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: ترامپ به پوتین گفت هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد. پوتین فکر می‌کرد که می‌تواند ظرف پنج روز اوکراین را تصاحب کند. در واقع او اصلاً این کار را نکرد و هزاران و هزاران سرباز را از دست دادند.

ترامپ در این زمان در واکنش به اظهارات بایدن مبنی بر اینکه به پوتین گفته است «هر کاری می‌خواهد بکن»، گفت: من هرگز چنین چیزی نگفتم.

بایدن: ایده ترامپ از ناتو احمقانه است

بایدن نیز ایده خروج ترامپ از ناتو را احمقانه دانست و در این مناظره خطاب به ترامپ گفت: او فردی است که می خواهد از ناتو خارج شود. نمی توانید ناتو را تحمل کنید؟ او می خواهد ناتو را ترک کند.

اما ترامپ پاسخ داد: من توافقات تجاری فوق العاده ای با کشورهای اروپایی بسته ام. آنها چیزی را که ما داریم نمی خواهند، اما باید ماشین، غذا و همه چیزشان را بخریم. من این را تغییر دادم و آنها باید پرداخت می کردند.

ترامپ ادامه داد: تنها دلیلی که بایدن با ناتو بازی می کند این است که من آنها را مجبور به پرداخت صدها میلیارد دلار کردم. من به آنها گفتم اگر پول ندهید من از ناتو حمایت نمی کنم. در یک جلسه فوق محرمانه در سال 2018 از او پرسیده شد: “آیا از ما در برابر روسیه محافظت خواهید کرد؟” گفتم اگر پول ندهی این کار را نمی کنم.

قبل از پایان مناظره، ترامپ بار دیگر سیاست خارجی و نظامی بایدن را هدف قرار داد و گفت: «ما بیش از آنچه فکر می کنیم به جنگ جهانی سوم نزدیک شده ایم».

او گفت که دیکتاتورهای خارجی، مانند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و شی جین پینگ چین، نه به او احترام می گذارند و نه از او می ترسند.

بایدن همچنین در پاسخ به این انتقادات، ماده 5 معاهده ناتو را مطرح کرد، که وقتی به یکی از اعضای این پیمان حمله می شود، گفت: «ما باید از جهان محافظت کنیم زیرا امنیت ما در خطر است “

رئیس جمهور آمریکا افزود که گزینه جایگزین این است که به پوتین اجازه داده شود بدون مقاومت به حمله به اوکراین ادامه دهد که باعث جنگ دیگری می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *