نقش مهم پرسپولیسی‌های سابق در نبرد بزرگ تبریز؛ شاگردان یحیی چگونه نسخه تراکتور را پیچیدند؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: باشگاه فوتبال خوزستان در هفته هفتم لیگ برتر در تبریز به مصاف تراکتور رفت که بازیکنان سابق پرسپولیس نقش مهمی در این برد داشتند.

در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر، تیم فوتبال خوزستان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز دست به کار بزرگی زد و تراکتورسازی را با نتیجه 2 بر یک مقابل تماشاگرانش شکست داد و 14 امتیازی شد و در رده چهارم ایستاد. .

تراکتورسازی در تابستان امسال و با پایان رقابت های لیگ بیست و سوم در اقدامی جنجالی با سه بازیکن اصلی پرسپولیس قهرمان این رقابت ها قرارداد امضا کرد. علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیل فر سه ستاره پرسپولیس بودند که پس از پایان لیگ بیست و سوم بلافاصله تهران را به مقصد تبریز ترک کردند و تراکتورسازی شدند.

محمدرضا زینوزی مالک این باشگاه پیش از پایان لیگ گذشته بارها اعلام کرده بود که تراکتورسازی با آوردن ستاره های ملی زیادی به عنوان رقیب در لیگ جدید ظاهر خواهد شد.

از سوی دیگر فولاد که در این فصل عملکردی فراتر از انتظار داشته است، جمعی از پرسپولیسی ها را در ترکیب و نیمکت خود دارد. نفراتی که در تقابل با تراکتورسازی نقش اصلی را داشتند.

یحیی گل محمدی با جدایی از پرسپولیس در اواسط فصل گذشته و پس از چهار سال پرافتخار، سرمربیگری فولاد در لیگ 24 را برعهده گرفت. او پس از جدایی از پرسپولیس در مقطعی اختیار تراکتورسازی را داشت اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت راهی خوزستان شد. حمید مطهری و محمد اصغری دستیاران وی در پرسپولیس نیز در کادر فنی فعلی فولادی حضور دارند.

در دقایق پایانی نیمه اول سینا اسدبیگی هافبک فولاد از روی ضربه ایستگاهی که توسط علیرضا بیرانوند اجرا شد توانست دروازه پارسورس را باز کند. این هافبک پیش از این در هفته دوم پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام به میدان رفته بود اما پس از رسوایی هایی که در روزهای پایانی نقل و انتقالات به وجود آمد، سرخ پوشان پایتخت را ترک کردند و دوباره شاگرد گل محمدی شدند.

ساسان انصاری کاپیتان فولاد در ابتدای نیمه دوم توانست با تک پاس مجتبی نجاریان گل برتری دیار کارون را به ثمر برساند تا فولاد تبریز با 3 امتیاز ارزشمند باقی بماند. انصاری که سابقه بازی در تراکتورسازی را در کارنامه دارد، در خرداد 1395 با قراردادی دو ساله رسما به پرسپولیس پیوست. انصاری در آن زمان با رزومه قابل قبولی به جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ پیوست اما به دلیل شلوغی هافبک پرسپولیس فرصت بازی چندانی به دست نیاورد. او در شهریور 1394 قرارداد خود را با پرسپولیس لغو کرد و از این تیم جدا شد.

علی نعمتی مدافع فولاد که مورد توجه امیر قلعه نویی مدیر فنی تیم ملی قرار گرفت و به دو اردوی اخیر تیم ملی ایران برای حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 دعوت شد مقابل تراکتورسازی عملکرد قابل قبولی داشت ، و مهاجمان و هافبک های این تیم اجازه حضور نداشتند.

نعمتی در پایان لیگ بیست و سوم و پس از قهرمانی با پرسپولیس، سرانجام پس از 3 سال از این تیم جدا شد و دوباره شاگرد گل محمدی شد.

لازم به ذکر است که علیرضا بیرانوند، مهاجم اول تیم ملی که پس از جنجال های فراوان از پرسپولیس جدا شد و به تراکتورسازی پیوست، مسئولیت هر دو گل فولادی ها را بر عهده داشت تا بتواند در پیروزی شیرین خوزستان نقش آفرینی کند!

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *