نماینده مجلس: حضرت آقا قبلا فتوا داده بودند که ساخت سلاح هسته‌ای غلط است، اما در علم فقه، اگر شرایط ثانویه تغییر کند، فتوای مربوطه نیز می‌تواند تغییر کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیده بان ایران: وحید احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قطعاً توانایی ضربه زدن به رژیم جدیدی را که آمریکایی ها در اسرائیل گذاشته اند، خواهیم داشت.

وحید احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله موشکی ایران گفت: رژیم صهیونیستی از میزان خسارت‌های وارده در عملیات صادق 2 آگاه است و از توانایی‌ها و قدرت ما و توانمندی‌های ما آگاه است. زور ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای این نظام ملموس روشن است. بسیاری از تحلیلگران صهیونیست در سراسر جهان نیز اعلام کردند که رژیم صهیونیستی نمی تواند به تنهایی با ایران وارد جنگ شود.

نماینده دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: حتی زمانی که ایران عملیات صادق 2 را انجام داد، شهردار تل آویو رسما اعلام کرد که دیوانه بازی های نتانیاهو همه ما را به ورطه سقوط و نابودی می کشاند.

نماینده مردم کنگاور، صحنی، کنگاور و هرسین در شورای اسلامی ادامه داد: شرایط داخلی اسرائیل اجازه پاسخگویی به حمله موشکی اخیر ایران را نمی دهد در حالی که صهیونیست ها می دانند وقتی جمهوری اسلامی ایران بیانیه می دهد قطعا این کار را خواهد کرد. با وفای به قول خود، یعنی وقتی مسئولان کشورمان گفتند که اگر رژیم صهیونیستی دست به اقدام نظامی بزند، پاسخی بسیار سنگین‌تر از قول صادق 2 دریافت می‌کند، مسئولان این رژیم می‌دانستند که این وعده قطعاً عملی خواهد شد. به همین دلیل به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها پاسخ جدی به حمله موشکی اخیر ما نخواهند داد، اما در هر صورت از ابزار تبلیغاتی و رسانه‌ای برای اعاده حیثیت استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند تا علیه کشورمان لفاظی‌ها و تهدیدهایی را مطرح کنند.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند از رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران حمایت کند، زیرا آنها خودشان بسیار آسیب پذیر هستند و جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به آمریکایی ها اعلام کرده است که اگر بخواهند حمله به کشور ما و حمایت از رژیم اشغالگر، تمام پایگاه های نظامی آنها در منطقه هدف ما خواهد بود و آمریکا متحمل خسارات زیادی خواهد شد.

سیستم دفاعی آمریکا در اسرائیل یکی از اهداف خواهد بود

احمدی در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر نصب سامانه دفاع موشکی تاد در اسرائیل گفت: مهمترین اصل برای آمریکایی ها منافع اقتصادی است و با نصب سامانه جدید ضدهوایی می خواهند جیب ها را خالی کنند. از صهیونیست ها در عین حال جمهوری اسلامی ایران در عملیات صادق 2 قدرت خود را به نمایش گذاشت و قبل از ارسال موشک به سامانه های هوایی رژیم صهیونیستی نفوذ کرد و بخش بزرگی از تجهیزات پدافندی این رژیم را در جریان این عملیات از کار انداخت. ما قطعاً توانایی حمله به سیستم جدید آمریکایی را خواهیم داشت، اما اینکه آمریکا در این مقطع چنین سیستمی را برای رژیم اشغالگر نصب کرده است، بار دیگر نیت شیطانی آن را ثابت می کند.

احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، خاطرنشان کرد: ما قطعاً توانایی حمله به رژیم جدیدی را که آمریکایی‌ها در اسرائیل نصب کرده‌اند، خواهیم داشت. اگر رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات موشکی علیه ما اقداماتی انجام دهد؛ سیستم دفاعی آمریکا قطعا یکی از اهداف خواهد بود.

وی ادامه داد: البته آمریکایی ها می دانند که حمایت های مکرر آنها از صهیونیست ها به نفع آنها تمام نمی شود.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین به ارسال نامه دسته جمعی نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی در خصوص درخواست تغییر دکترین هسته ای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: معظم له قبلاً فتوایی مبنی بر ساخت سلاح هسته ای داده بودند. اسلحه اشکال دارد، زیرا استفاده از آنها حرام است، اما باید توجه داشت که فتوا در فقه شرایط متفاوتی دارد و در صورت تغییر شرایط ثانویه، فتوای مربوطه نیز می تواند تغییر کند. البته بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی نه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است و نه ما این توانایی و دانش را داریم، اما تا زمانی که مشکلی نداشته باشد. وجود، امنیت و اقتدار کشور، جمهوری، اسلام قطعا به این سمت نخواهد رفت، اما اگر در مقطعی دیگران بخواهند شرایطی را بر ما تحمیل کنند که امکان به خطر انداختن موجودیت، اقتدار و امنیت کشور وجود دارد. و با توجه به مبانی شرعی، نظر ما در این زمینه نیز می تواند تغییر کند.

وی در پایان توضیح داد: نمایندگان محترم هنوز نامه مذکور را برای من نیاورده اند اما اگر بیاورند حتما امضا می کنم. اگر دشمنان بخواهند به کشور ما تعرض کنند، جمهوری اسلامی ایران قطعا دکترین دفاعی خود را برای بقای خود بازنگری خواهد کرد. تهدیداتی که دشمنان در روزهای اخیر علیه ایران اسلامی اعلام کردند در نهایت آنها را پشیمان خواهد کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *