نماینده مجلس: قطعی برق مکرر، صنایع را با چالش‌های جدی مواجه کرده است/ عدم تحقق وعده‌های وزیر نیرو در جبران ناترازی انرژی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خان ملت: رئیس کمیسیون سازندگی مجلس با انتقاد از قطعی مکرر برق صنایع برای جبران بی تعادلی انرژی از وزیر نیرو خواست ضمن عمل به وعده های خود در جلسه رای اعتماد، تدابیری برای جلوگیری از آسیب به صنایع اندیشیده شود.

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خان ملت با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در خصوص قطعی برق در صنایع اظهار کرد: با شروع فصل تابستان و افزایش پیک مصرف برق موجی از برق به راه افتاده است. قطعی برق باعث نگرانی مردم و فعالان اقتصادی و صنعتی در صورت قطع برق می شود تا تفاوت ها را جبران کند.

این نماینده مردم در شورای اسلامی گفت: در حالی که وزیر نیرو در زمان اخذ رای اعتماد از مجلس تایید کرد و قول داد عقب ماندگی صنعت برق را جبران کند تا شاهد کاهش برق نباشیم. در منازل و صنایع اما با گذشت سه سال از دولت سیزدهم، همچنان شاهد قطعی برق صنایع و موتورهای برق از چاه های آب کشاورزان هستیم. این قطعی ها اقتصاد مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده و بحران های زیادی را به وجود آورده است.

وی در ادامه با انتقاد از قطعی برق در صنایع و عملی نشدن به وعده های وزیر نیرو، افزود: همچنین معتقدیم کم کاری در گذشته باعث ناهماهنگی زیادی در حوزه برق و انرژی شده است، اما در این مناطق سه سال پیش اقدامات زیادی انجام شد و مجلس نیز در این راه دولت را همراهی کرد تا عدم تعادل را کاهش دهد و تولید برق را افزایش دهد. ضمن اینکه پیش بینی می شد برنامه ها به گونه ای باشد که شاهد قطعی مکرر برق در واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ نباشیم.

نماینده مردم در شورای اسلامی با تایید این مطلب تصریح کرد: قطعی برق در صنعت منجر به افزایش قیمت محصولات آن شد و در نهایت همه مردم شاهد زیان خواهند بود زیرا چنین اتفاقی برای مصالح ساختمانی مانند سیمان و فولاد در سال های گذشته بنابراین نباید اجازه دهیم که قطعی های مکرر برق در صنایع در سالی که جهش تولید نام دارد با مشارکت مردم به تولید کشور آسیب بزند.

رئیس کمیته سازندگی شورا خاطرنشان کرد: بار دیگر از وزیر نیرو می خواهیم که برای جبران نارضایتی خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشد تا صنایع با چالش مواجه نشوند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *