نوزادان ایرانی به جای شناسنامه “کارت ملی” دریافت خواهند کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در آینده به کودکان در بدو تولد کارت ملی می دهیم و دیگر به شناسنامه متوسل نمی شویم.

هاشم کارکر با اشاره به اینکه نقشه راه ما دستیابی به مقررات هوشمند است و طراحی و برنامه ریزی در این راستا در حال شکل گیری است، گفت: سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی بودیم که یکی از آن ها سامانه هویت دیجیتال ایرانیان بود که تکمیل شد.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش می کنیم هویت افراد در بخش خصوصی و دولتی را به صورت مجازی و غیرشخصی احراز کنیم و پیش از این به دلیل در دسترس نبودن این بستر، برخی بانک ها به این سمت حرکت کردند که اینگونه نبود. تایید شده است. امروزه خدمات سریع و قابل اعتماد هستند و حداقل اطلاعات هویتی در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد و به مردم اطمینان می دهد.

کارگر افزود: احراز هویت بیومتریک و امضای الکترونیکی نیز ارائه می شود و حتی در انعقاد قراردادها نیز اطمینان خاطر از سوی سازمان ثبت احوال ارائه می شود.

معاون وزیر کشور ادامه داد: طی چند روز آینده برای استفاده از نسخه موبایل اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: به سمتی حرکت می کنیم که در شناسنامه تغییراتی ایجاد کنیم و در حوزه جمعیت یکی از مهمترین کارها ایجاد مرکز پایش جمعیت در کشور بود. داشبوردهای جمعیتی در این مرکز ایجاد شده و مورد استفاده موسسات، دانشگاهیان و پژوهشگران قرار می گیرد و شاخص هایی که قبلاً در دسترس نبودند، اطلاعات مثمر ثمری در راستای قوانین جمعیت و خانواده محسوب می شوند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه طی ماه های گذشته مشکلی در خصوص کارت هوشمند وجود داشت، گفت: در تلاش هستیم تا این تاخیر را جبران کنیم و کارت هوشمند ملی را تامین کنیم ظرف یک یا دو ماه به مردم ارائه می شود.

این کارگر در خصوص عکس کارت هوشمند گفت: در دفاتر پیشخوان باید با دقت بیشتری عکس گرفته شود و در برخی موارد عکس ها زیبایی لازم را ندارند. این عکس باید به صورت زنده در دفاتر مربوطه گرفته شود و یک سری مسائل فنی را پشت سر بگذارد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اقدامات انجام شده برای اخذ شناسنامه گفت: سایر طرفین باید همراه باشند و نباید فردی که تعیین تکلیف نشده باشد. در آینده در بدو تولد به مردم کارت ملی می دهیم و دیگر به شناسنامه متوسل نمی شویم. بانک DNA هم باید در کشور داشته باشیم که در کار بیومتریک مهم است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *