نگرانی از ورود بلاروس به جنگ پس از نفوذ اوکراین به خاک روسیه؛ در استان‌های مرزی روسیه چه خبر است؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: روسیه روز شنبه اعلام کرد که یک عملیات ضد تروریستی را با هدف تقویت امنیت در استان مرزی کورسک آغاز کرده است. این تصمیم در پی حمله غافلگیرانه اخیر نیروهای اوکراینی در منطقه اتخاذ شد که ضعف های دفاعی نظامی روسیه را پس از نزدیک به دو سال و نیم درگیری آشکار کرد.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که درگیری ها در استان کورسک همچنان ادامه دارد و ارتش روسیه در حال انجام حملات هوایی علیه نیروهای اوکراینی است. این حملات همچنین شامل استفاده از بمب ترموباریک بود که موج انفجاری قوی دارد و خلاء ایجاد می کند که اهداف خود را خفه می کند.

اقدامات اعلام شده برای کورسک و استان های بلگورود و بریانسک همسایه که با اوکراین هم مرز هستند، به دولت اجازه می دهد ساکنان را جابجا کند، ارتباطات تلفنی آنها را کنترل کند و خودروهای آنها را مصادره کند.

نگرانی از اینکه بلاروس به جنگ کشیده شود

تهاجم نیروهای اوکراینی به خاک روسیه که از روز سه شنبه آغاز شد، بزرگترین حمله برون مرزی اوکراین در طول جنگ است و این نگرانی را ایجاد می کند که نبرد ممکن است فراتر از اوکراین گسترش یابد.

نیروهای روسیه نیز در بلاروس، همسایه اوکراین مستقر هستند، اما کرملین ارتش خود را از این منطقه به اوکراین اعزام نکرده است. الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور اشیا ناشناس را که از اوکراین پرتاب شده و بر فراز خاک بلاروس در حال پرواز بودند، سرنگون کرده است.

لوکاشنکو به نقل از خبرگزاری رسمی بلتا گفت: من نمی دانم چرا اوکراین باید این کار را انجام دهد. همانطور که قبلاً گفتم، ما به آنها روشن کردیم که هرگونه تحریک بی پاسخ نخواهد ماند.»

ویکتور خورنین، وزیر دفاع بلاروس بعداً اعلام کرد که اشیاء ناشناس در واقع هواپیماهای بدون سرنشین هستند و گفت که لوکاشنکو دستور ارسال نیروهای کمکی به مناطق مرزی را صادر کرده است.

جولای، خونین ترین ماه برای غیرنظامیان اوکراینی از زمان آغاز جنگ

به گفته مقامات، موشک شلیک شده توسط هواپیمای روسی روز جمعه به یک مرکز خرید اوکراین در استان دونتسک اصابت کرد که بر اثر آن حداقل 14 نفر کشته و 44 نفر دیگر زخمی شدند.

وادیم ولاشکین فرماندار دونتسک در پیامی تلگرامی گفت: «این یک حمله هدفمند دیگر به یک مکان شلوغ و یک اقدام تروریستی دیگر از سوی روس ها بود.

این دومین حمله بزرگ به این شهر در حدود یک سال بود. سپتامبر گذشته، یک موشک روسی به بازار آزاد آنجا اصابت کرد و 17 نفر را کشت.

ناظر حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوکراین روز جمعه اعلام کرد که ژوئیه شاهد بیشترین تلفات غیرنظامیان اوکراینی از اکتبر 2022 بوده است. این کمیته گفت که خشونت های مربوط به درگیری منجر به کشته شدن حداقل 219 غیرنظامی و مجروح شدن 1018 نفر دیگر در جریان جنگ شده است. ماه

درگیری ها اکنون در چند کیلومتری مرزها است و اهمیت آن منطقه چیست؟

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای کمکی برای مقابله با حمله اوکراینی به کورسک اعزام شده و روسیه چندین موشک انداز، توپخانه ضد تانک، تانک و خودروهای سنگین را در آنجا مستقر کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که اکنون درگیری ها در حومه شهر سودا در حدود 10 کیلومتری مرز جریان دارد. این شهر دارای یک مرکز ترانزیت مهم برای خطوط لوله صادرات گاز طبیعی روسیه به اروپا است.

اطلاعات موثق کمی در مورد عملیات متهورانه انجام شده توسط اوکراین وجود دارد و اهداف استراتژیک آن نامشخص است. مقامات اوکراین از اظهار نظر درباره این حمله که در حدود 500 کیلومتری جنوب غربی مسکو رخ داد، خودداری کردند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، در پاسخ به سوالی درباره حمله به اوکراین در روز جمعه، گفت که ایالات متحده “با همتایان اوکراینی خود در تماس است” اما تا زمانی که “این گفتگوها کامل نشود” اظهار نظر نمی کند.

کربی در پاسخ به سوالی درباره سیاست آمریکا در مورد استفاده از تسلیحات آمریکایی گفت: تغییری در رویکرد سیاست ما ایجاد نشده است.

وی افزود: “آنها از آنها در منطقه ای استفاده می کنند که قبلاً گفته ایم می توانند از سلاح های آمریکایی برای انجام حملات برون مرزی استفاده کنند.”

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *