هشدار زرد هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی جدید به کشور

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: سازمان هواشناسی به دلیل تداوم سامانه بارشی قدیمی و نفوذ سامانه جدید بارشی اخطار زرد صادر کرد.

سازمان هواشناسی کشور در پی تداوم فعالیت سامانه بارشی قدیم و نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور از – (دوشنبه 25 مهرماه) تا شنبه 30 مهرماه اخطار زردی صادر کرد.

نوع خطر برای این سیستم شامل باران شدید، رعد و برق، تگرگ احتمالی، بادهای شدید موقت و مناطق در معرض گرد و غبار است.

همچنین در روز دوشنبه اثرات این سامانه در جنوب غرب کرمان، جنوب بوشهر و کوهپایه ها و ارتفاعات سیستان، بلوچستان و هرمزگان محسوس خواهد بود. روز سه شنبه هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کوهپایه ها و ارتفاعات جنوب غرب کرمان و نیمه شمالی آذربایجان غربی تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین ترتیب این وضعیت در روزهای آینده به استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ضلع شرقی اردبیل کشیده می شود.

از جمله اثرات این سامانه می توان به احتمال آبگرفتگی جاده های محلی، جریان آب، رعد و برق، لغزش در جاده های کوهستانی و آسیب به سازه های موقت و محصولات کشاورزی اشاره کرد. همچنین احتمال سقوط بنرها، بیلبوردها و اشیا از ارتفاعات نیز وجود دارد.

با توجه به این وضعیت توصیه می شود از برپایی و چادر زدن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود. در فعالیت های کوهنوردی نیز باید احتیاط کرد و از چرای دام و حرکت بادیه نشینان در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع خودداری کرد. لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و آبراه ها و دقت در سمپاشی باغات و مزارع از اقدامات مهم در این مورد است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *