هشدار هواشناسی نسبت به گسترش بارش‌های تابستانه در ۷ استان کشور

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نارنجی رنگ از گسترش بارندگی های تابستانی در ۷ فرمانداری خبر داد و اعلام کرد: فعالیت این سامانه اثرات جدی مانند طغیان فصلی رودخانه ها و طغیان رودخانه ها دارد.

فعالیت سامانه با اخطار نارنجی برای دوشنبه در جنوب غرب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان، شمال و غرب هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، نیمه شمالی آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی و سه شنبه در جنوب غربی کرمان، شرق، شمال و غرب هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس و نیمی از شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات و رشته های کوهستانی در نیمه جنوبی اردبیل.

پیش بینی می شود وضعیت ناپایداری عمده در بعدازظهر و ساعات اولیه شب رخ دهد و اثرات جدی از جمله طغیان فصلی رودخانه ها، افزایش ناگهانی سطح آب در رودخانه ها و مسیل ها، رعد و برق، سیلابی معابر عمومی، لغزندگی معابر، تشکیل. جریان آب و سیلاب، وزش باد شدید، افزایش دید افقی کم، آسیب به سازه های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه می شود در این مدت از هرگونه تردد، توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کمپینگ و برپایی چادر در کنار رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های گردشگری طبیعی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و… از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنید». تردد دام ها و بادیه نشینان در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، کانال های لایروبی، آبراه ها و دهانه پل ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، تسریع در حرکت محصول برداشت شده است. محصولات کشاورزی، آماده‌سازی راه، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدماتی و امدادی».

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *