«همه مشکلات خود را به گردن عطارد بیندازید»: حرکت بازگشتی عطارد چه تأثیری بر ما می‌گذارد؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: سه یا چهار بار در سال، سیاره عطارد آنلاین می شود.

دلیل گسترش آن یک کشف علمی جدید یا یک مأموریت فضایی جدید نیست، بلکه معتقدان به طالع بینی زمانی که این سیاره وارد دوره پسرفت خود می شود، آن را بدشانسی می دانند.

عطارد نزدیکترین سیاره به خورشید و کوچکترین سیاره در منظومه شمسی است. مدار برگشتی عطارد پدیده‌ای در نجوم است که در آن به نظر می‌رسد یک سیاره برخلاف جهت عادی خود می‌چرخد نه در جهتی که سایر ستاره‌های منظومه شمسی در آن می‌چرخند.

این پدیده در تمام سیارات منظومه شمسی رخ می دهد و دلیل آن این است که همه این سیارات با سرعت های متفاوت نسبت به یکدیگر به دور خورشید می چرخند.

در طول دوره های پسرفته، به نظر می رسد عطارد در آسمان به سمت عقب حرکت می کند. این وضعیت به دلیل خطای دید ما وقتی از زمین به آن نگاه می کنیم ایجاد می شود. این حرکت ظاهری به عقب به این دلیل رخ می دهد که زمین و عطارد با سرعت های متفاوتی به دور خورشید می چرخند.

عطارد مدار کامل خود را سریعتر از زمین کامل می کند. هنگامی که عطارد به زمین نزدیک می شود، روی زمین به نظرمان می رسد که عطارد در جهت مخالف حرکت می کند، اما اینطور نیست و عطارد همچنان در مدار طبیعی خود به دور خورشید می چرخد.

این شبیه حالتی است که خودرویی در جاده از خودروی دیگری سبقت می‌گیرد و خودروی کندتر در مقایسه با خودروی سریع‌تر به سمت عقب حرکت می‌کند.

برخی از ستاره شناسان این پدیده نجومی را که هزاران سال است مشاهده می کنند، دوره بدشانسی و از دست دادن ارتباطات می دانند که فعالیت های روزانه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

هر سال، عطارد سه یا چهار بار به دور برگشت می‌گردد، که هر بار سه هفته طول می‌کشد و در مجموع یک چهارم سال را تشکیل می‌دهد.

این پدیده در سال 2024، این روزها، در بریتانیا رخ خواهد داد. در سایر نقاط جهان، این اتفاق با فاصله چند ساعت رخ خواهد داد.

از 1 آوریل تا 25 آوریل

از 5 تا 28 مرداد

از 25 نوامبر تا 15 دسامبر

دارا پاتل، کارشناس فضایی در مرکز ملی فضایی در لستر بریتانیا می‌گوید: «اگرچه ستاره‌شناسی و طالع‌بینی ریشه‌های مشترکی در گذشته داشته‌اند، اما امروزه تصور عمومی علمی این است که پدیده‌های نجومی مانند مدارهای واپس‌گرا هیچ اثر قابل پیش‌بینی روی زمین ندارند.» “. زندگی مردم.”

اما با وجود عدم تایید علمی، هنوز باورهای خرافی در مورد این پدیده طالع بینی و به طور کلی غیبت گرایی ذهن مردم را به خود مشغول می کند.

در حالی که ستاره شناسی ستارگان را به عنوان پدیده های فیزیکی، شیمیایی و ریاضی برای درک جهان مورد مطالعه قرار می دهد، طالع بینی به تأثیراتی می پردازد که علائم زودیاک، سیارات و اجرام آسمانی بر انسان ها دارند.

ریشه طالع بینی به تمدن های باستانی بین النهرین در هزاره سوم قبل از میلاد برمی گردد و سپس به هند رسید.

طالع بینی شکل کنونی خود را در دوره هلنیستی تمدن یونان باستان یافت.

همانطور که دایره المعارف بریتانیکا توضیح می دهد، طالع بینی از طریق سنت های یونانی به فرهنگ اسلامی راه یافت و سپس پس از مطالعه متون عربی در قرون وسطی به اروپا بازگشت.

طالع بینی و پیش بینی های روزانه شبه علم هستند. معتقدان معتقدند که سیارات، موقعیت و حرکت آنها تأثیر مستقیمی بر زندگی روزمره، احساسات، افکار، آینده و سرنوشت ما دارد.

در تمدن های اولیه، تلاش برای درک و توضیح پدیده های طبیعی ضروری بود تا بتوانیم آب و هوا، زمان بارندگی، رطوبت، دمای هوا، باد و نور خورشید را پیش بینی کنیم. در آن زمان، این شیوه ها ابزاری حیاتی برای ادامه بقا بودند.

یونانیان عطارد را با خدای خود هرمس که خدای شانس، محافظت، باروری، موسیقی و حیله گری بود مرتبط می دانستند.

در اساطیر رومی، عطارد مرکوریوس نامیده می شد. او خدای تجارت و ارتباطات و فرستاده خدایان بود. او علاوه بر این وظایف، راهنمای ارواح به عالم اموات بود.

هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه مدار وارونه هر سیاره می تواند زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد وجود ندارد.

بر اساس نظریه های روانشناسی شناختی، اعتقاد مردم به طالع بینی و علائم زودیاک ریشه در “سوگیری تایید” دارد، یک سوگیری رایج در ذهن انسان.

سوگیری تایید به معنای تمایل فرد به باور یا به خاطر سپردن اطلاعاتی است که با باورهای دیرینه و نهادینه شده یک فرد سازگار است و شخص به طور انتخابی و مغرضانه داده ها را بدون شواهد علمی معتبر تفسیر و قبول می کند.

زینب عجمی، روانشناس بالینی که در زمینه روانشناسی در اوکراین کمک می‌کند، به بی‌بی‌سی گفت: «مردم تمایل دارند چیزهایی را باور کنند که به آنها احساس خوبی می‌دهد، و نیازی به مغزشان برای تحلیل و تجزیه و تحلیل دائمی افکار و موقعیت‌ها ندارند.»

او می افزاید: طالع بینی بدون نیاز به بررسی و آزمایش دلایل واقعی و احتمالی که شرایط چند لایه را ایجاد کرده است، توضیحی سریع و آسان برای هر اتفاقی که ممکن است برای مردم بیفتد ارائه می دهد.

با وجود فقدان شواهد علمی، بسیاری از مردم طالع بینی را نوعی تأمل، سرگرمی یا آرامش معنوی می دانند.

مریل همل، متخصص ریکی، نوعی طب مکمل، به بی‌بی‌سی از بیروت گفت: «بسیاری از مردم طالع بینی را بی‌اساس و یک تصور غلط می‌دانند».

ریکی یکی از محبوب ترین انواع درمان مکمل است که به عنوان نوعی انرژی درمانی در نظر گرفته می شود. اما هیچ مدرک علمی دال بر اثربخشی آن وجود ندارد.

خانم همل معتقد است افرادی که به تاثیر مدار رتروگراد عطارد اعتقاد دارند باید این روزها از خریدهای عمده و برنامه های مهم زندگی خودداری کنند.

او می گوید: مهم این است که از نفوذ و نفوذ سیارات دیگر آگاه باشیم و تا زمانی که به رفتار وسواس گونه تبدیل نشود، بر اساس آنچه به آن اعتقاد داریم عمل کنیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *