هواشناسی: استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۵۰ درجه در خوزستان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص تداوم توده هوای گرم و وقوع دمای 50 درجه به بالا، دومین اطلاعیه صادر کرد.

به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، در این اطلاعیه آمده است: تداوم توده هوای گرم و افزایش دما پیش بینی می شود و دمای هوا در اکثر مناطق استان به جز ارتفاعات شمالی و شمال شرقی روز شنبه به 49 و 50 درجه سانتیگراد و بالاتر خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان از پیدایش و تقویت الگوی تابستانی در استان دارد که از فردا چهارشنبه تا شنبه هفته آینده دمای 49 و 50 درجه به بالا را در پی خواهد داشت.

محمد سبزذری گفت: همچنین پیش بینی می شود – سه شنبه تا پایان هفته وزش باد ملایم تا نسبتاً شدید همراه با غبار موقت به ویژه در مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی باشد.

وی افزود: دمای هوای عمیدیه شب گذشته به ترتیب به 48.2 درجه سانتیگراد و 21.9 درجه سانتیگراد رسید و گرمترین و سردترین مناطق استان هستند و حداکثر دمای هوا در اهواز به ترتیب 47 و 27.9 درجه سانتیگراد بوده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به تشکیل توده هوای گرم و وقوع دمای 49 و 50 درجه به بالا از اواخر هفته در این استان هشدار داد.

این اداره کل در هفته های اخیر نسبت به افزایش دمای 49 درجه به بالا در برخی مناطق استان هشدار داده بود که منجر به تعطیلی ادارات و کاهش ساعات کاری در برخی از روزهای هفته شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *