هواشناسی: دمای هوا از روز شنبه دوباره بالا می‌رود اما شدت گرما مانند روزهای گذشته نخواهد بود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روند افزایش تدریجی دمای هوا از شنبه هفته آینده دوباره آغاز می شود اما شدت گرما مانند روزهای گذشته نخواهد بود.

کوپری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادامه روند کاهش دما در کشور گفت: – (پنجشنبه هشتم شهریور ماه) در مناطق گیلان و مازندران ادامه دارد. در استان های گلستان و ارتفاعات و کوهپایه های البرز مرکزی از جمله قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش های شدید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از فردا (جمعه 18 شهریور) تا یکشنبه (20 شهریور) مناطق جنوبی و نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران همراه با وزش باد شدید است اما پیش بینی می شود در سایر نقاط استان جوی آرام باشد. کشور روند کاهش دما تا روز جمعه در اکثر نقاط کشور ادامه خواهد داشت اما از ابتدای هفته آینده روند تدریجی افزایش دما با پدیده وزش باد شدید دوباره آغاز می شود اما با وزش باد شاهد موج گرما نخواهیم بود. گرمای شدید روزهای قبل از وضعیت جوی کشور.

رفیعی تائید کرد: طی 5 روز آینده در استان های شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز کشور، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه های جنوبی و مرکزی البرز وزش باد خواهد بود که وزش باد شدید پیش بینی می شود. برخی ساعات که در برخی نقاط باعث گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا می شود.

این کارشناس هواشناسی در خاتمه و با اشاره به وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان – تهران صاف تا نیمه ابری است و در بعدازظهر بر تراکم ابرها با احتمال بارش باران و گاهی رعد و برق افزایش می یابد. حداکثر و کمینه دما 24 و 34 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و هوای فردا صاف تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر و گاهی افزایش وزش باد و کمینه و بیشینه دما 24 و 33 خواهد بود. درجه سانتیگراد

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *