هواشناسی: رگبار و رعد و برق در ارتفاعات تهران/ پیش‌بینی باد و خاک در جنوب و غرب استان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش باران و رعد و برق در ارتفاعات شمال و شمال شرق استان و همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: از چهارشنبه تا شنبه (7 تا 30 تیرماه) رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی به ویژه در بعدازظهر و تا شب در مناطق شمالی و مرکزی رخ می دهد. دامنه های شمالی و ارتفاعات در شرق استان تهران پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی موضعی جاده ها و رواناب سطحی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و طغیان مسیل ها، لغزندگی جاده ها به ویژه در جاده ها و مسیرهای کوهستانی، خطر ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال آسیب موقت به سازه ها و احتمال آسیب دیدن تجهیزات شهری و خارج از شهر، احتمال سقوط اجسام و شکستن درختچه ها و درختان قدیمی از جمله سقوط تابلوها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت وجود دارد.

تخصص اداره کل هواشناسی استان تهران خودداری از استراحت در حاشیه و کف رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های گردشگری طبیعی و کوه نوردی، پرهیز از صعود به قله ها به ویژه در ساعات بعدازظهر، خودداری از تردد عشایر و چرای دام در ارتفاعات و سواحل رودخانه ها و لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و مسیرها، خودداری از استقرار در مکان های مرتفع مانند برج ها و دکل ها، پرهیز از پرواز با گلایدر، هواپیماهای سبک و بالگرد و هشدار به اپراتورها و پیمانکاران. حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری.

این هشدار ادامه دارد: از چهارشنبه تا یکشنبه (7 تا 31 تیرماه) در بعدازظهر و تا شب وزش باد شدید گاهی شدید در نیمه جنوبی و غربی همراه با خیزش گرد و خاک و دید افقی کم خواهد بود. کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

در این شرایط آب و هوایی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب به سازه های موقت مانند داربست، تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات در مکان های مرتفع مانند برج ها و دکل ها، خطر شکستن درختان و نهال های کهنسال، در مناطق مستعد گرد و غبار وجود دارد. افزایش و احتمال انبساط موقت گرد و غبار از استان های همجوار و کاهش کیفیت هوا و احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست مانند داربست، خودداری از استقرار در اماکن مرتفع مانند برج ها و دکل ها، پرهیز از پرواز گلایدر. ، هواپیماهای سبک و هلیکوپتر، رانندگی و توقف در کنار درختان و سازه های ناقص، اطمینان از استحکام گلخانه های کشاورزی و خودداری از استفاده از سموم یا سمپاشی باغات و مزارع در هنگام وزش باد و دقت در کارهای ساختمانی. اقدام باید در نظر گرفته شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای 40 درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه استان تهران طی 24 ساعت گذشته گزارش شد.

آسمان تهران فردا (7 تیرماه) صاف تا نیمه ابری، گاهی طوفانی و کمینه دما به 26 و بیشینه 38 درجه سانتیگراد و در روز جمعه (9 تیر) صاف تا نیمه ابری از بعد از ظهر پیش بینی می شود. ظهر. پیش بینی می شود در برخی نقاط بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید و کمینه و بیشینه دما به سانتی گراد خواهد بود.

هشدار زرد به معنای وقوع یک پدیده آب و هوایی است که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این اخطار برای اطلاع رسانی به مردم صادر شد تا بتوانند خود را برای یک پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده کنند. از سوی دیگر این هشدارها به مسئولان اطلاع رسانی می شود تا در صورت لزوم اقدام کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *