هواپیمای باری حامل شهروندان روسیه در سودان ساقط شد / برخی رسانه ها: گروه جدایی‌طلب «نیروهای واکنش سریع سودان» این هواپیما را هدف قرار داده‌اند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: یک فروند هواپیمای ترابری ایلیوشین 76 که به احتمال زیاد حامل اتباع روسیه بود در غرب سودان هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

رسانه های روسی گزارش دادند که یک هواپیمای باری که احتمالاً حامل شهروندان روس بود در سودان هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

گزارش های اولیه حاکی از سقوط هواپیمای ترابری ایلوشین-76 تی در غرب سودان است. سفارت روسیه در سودان در تلاش است تا جزئیات این حادثه را روشن کند.

چیزی که ماجرا را پیچیده تر می کند این است که محل سقوط این هواپیما در منطقه جنگ زده دارفور واقع شده است.

هنوز تعداد دقیق مجروحان یا کشته شدگان این حادثه مشخص نیست، اما ایلیوشین 76 معمولا ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارد.

کانال تلگرام آسترا به نقل از منابع سودانی ناظر جنگ داخلی در این کشور نوشت که این هواپیما در منطقه «المله» در ایالت دارفور شمالی هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

گفته می شود گروه جدایی طلب نیروهای واکنش سریع سودانی موسوم به نیروهای پشتیبانی سریع به اشتباه این هواپیما را هدف قرار داده است.

یاهو نیوز گزارش داد که اسناد کشف شده در صحنه تصادف نشان می دهد که هواپیمای مذکور احتمالاً با یک شرکت هواپیمایی مورد استفاده امارات متحده عربی برای تسلیح نیروهای پشتیبانی سریع مرتبط است. امارات متحده عربی اتهام تلاش برای مسلح کردن این گروه را رد کرد.

نیروهای پشتیبانی سریع از آوریل 2023 جنگ با ارتش سودان را آغاز کرده اند. این گروه در بیانیه ای درباره حادثه – اعلام کرد که یک “هواپیمای جنگی خارجی” را که به ارتش سودان کمک می کرد، سرنگون کرد.

این گروه مدعی شد که هواپیمای مذکور در حال بمباران غیرنظامیان بوده است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *