هوای پایتخت در آستانه آلودگی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: شاخص کیفیت فعلی هوای پایتخت در مرز آلودگی با عدد 96 قرار دارد.

بر اساس اعلام شرکت پایش کیفیت هوای تهران، شاخص فعلی کیفیت هوای پایتخت 96 است که شرایط قابل قبول و در محدوده آلودگی است. در این صورت به سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار توصیه می شود در خانه بمانند.

شاخص کیفیت هوا طی 24 ساعت گذشته به عدد 92 رسید و کیفیت هوا در حد قابل قبولی بود.

بر اساس داده‌های سنجش کیفیت هوای تهران، ایستگاه پارک سلامت (منطقه 17) در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) و 10 منطقه در وضعیت نارنجی (آلوده برای گروه‌های حساس) قرار دارد، اما در سایر نقاط پایتخت، کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول و سالم قرار دارد.

تهرانی ها از ابتدای امسال تاکنون پنج روز هوای پاک، 91 روز هوای سالم، 19 روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه گروه های سنی تنفس کرده اند.

از ابتدای امسال تا – 10 روز هوای پاک، 218 روز هوای قابل قبول، 98 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 12 روز هوای ناسالم برای همه گروه ها در شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است. .

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و ارتباط آن با سطح سلامت انسان است که از 0 تا 50 در شرایط پاک یا سبز، از 51 تا 100 در شرایط قابل قبول یا زرد و از 101 تا 150 در شرایط ناسالم متغیر است. شرایط، گروه حساس یا نارنجی، از 151 تا 200 در همه حالت های ناسالم یا قرمز، 201 تا 300 در حالت های بسیار ناسالم یا بنفش، و 301 تا 500 در حالت های خطرناک یا بنفش.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *