واشنگتن: نمی‌توانیم گزارش‌های منتشر شده درباره ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه را تأیید کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اخبار منتشر شده از سوی رسانه های ایرانی مبنی بر ارسال موشک های بالستیک از ایران به روسیه را تایید نکرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا شامگاه دوشنبه به خبرنگاران گفت: ایالات متحده نمی تواند گزارش های منتشر شده درباره ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه را تایید کند.

پیشتر وال استریت ژورنال مدعی شده بود که مقامات آمریکایی به همتایان اروپایی خود اطلاع داده اند که ایران موشک های بالستیک کوتاه برد به روسیه ارسال کرده است.

کاخ سفید با استناد به ادعای وال استریت ژورنال، گفت: «انتقال موشک از ایران به روسیه نشان دهنده تشدید قابل توجه حمایت تهران از مسکو است».

در همین راستا و با اصرار بر این اتهامات علیه ایران، ساعاتی پیش کاردار کشورمان در اوکراین از سوی وزارت امور خارجه این کشور احضار شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه اوکراین که عصر – منتشر شد، آمده است: «وزارت امور خارجه اوکراین در تاریخ 9 سپتامبر، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین را احضار کرد تا نگرانی عمیق طرف اوکراینی را در خصوص انتقال احتمالی موشک‌های بالستیک از این کشور اعلام کند. ایران به فدراسیون روسیه.»

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *