واشنگتن پست: اوباما از پیروزی ترامپ وحشت دارد / شکست هیلاری کلینتون نامزد دموکرات، از سوی بسیاری تعبیر به تحقیر اوباما شد /هراس وی برای به خطر افتادن دموکراسی آمریکایی است / دستیار ارشد سابق اوباما می‌گوید «تصمیم او هنگام خروج از قدرت این بود که در مورد جانشینش ساکت بماند، اما در دوره ریاست جمهوری ترامپ احساس کرد دیگر نمی‌تواند ساکت بماند»

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به حضور باراک اوباما در کمپین انتخاباتی کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات، در توضیح دلیل آن نوشت: این رئیس جمهور سابق آمریکا به شدت نسبت به او احساس نگرانی می کند. دونالد ترامپ به کاخ سفید بازگشت

به نوشته این روزنامه معروف آمریکایی، اوباما که اکنون به یکی از چهره های شناخته شده کمپین هریس تبدیل شده است، قبل از انجام این عمل به برخی از نزدیکان خود گفته بود که فشار خون او در نهایت به دلیل تماشا نکردن اخبار کاهش یافته است. در تلویزیون تلویزیون .

به گفته بسیاری از منابع آشنا با این مقام سابق آمریکایی، اوباما پس از گذراندن بیش از دو سال در اضطراب شدید از احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید، به اطرافیان خود گفت که تغییر سبک زندگی او به آرامش روانی او منجر شده است.

اما به نظر می رسد این اظهارات مربوط به مناظره جنجالی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ترامپ در ژوئن گذشته باشد. زمانی که نگرانی های اوباما دوباره ظاهر شد. پس از این مدت، رئیس جمهور سابق به دموکرات ها هشدار داد که بایدن به طور جدی در نامزدی خود تجدید نظر کند.

حتی در حال حاضر، پس از نظرسنجی‌ها، رقابت تنگاتنگ ترامپ و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور. ترس ها در میان دموکرات ها در سراسر ایالات متحده در حال افزایش است و اوباما تنها کسی نیست که از آمدن ترامپ می ترسد.

به نوشته این روزنامه، تنها چند هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اوباما شروع به سفر به ایالت های کلیدی و تشویق و توصیه رای دهندگان به رای دادن به هریس کرد. به خصوص در پنج روز گذشته، او با سفر به چهار ایالت، نبرد را در میدان مبارزات انتخاباتی برای نامزد حزب دموکرات تشدید کرده است.

واشنگتن پست افزود: با وجود اینکه 8 سال از آخرین حضور اوباما در کاخ سفید می گذرد، اما او همچنان یک چهره محبوب در حزب دموکرات است. این مقام سابق 63 ساله به دلیل جذابیت و موهای سفیدش همچنان پاسخگو است و برای بسیاری از دموکرات ها او را نماد شکستن موانع نژادی حزب می دانند.

هفته گذشته، در اولین گردهمایی کمپین هریس در پیتسبورگ، پنسیلوانیا، رئیس جمهور سابق ترامپ را هدف قرار داد، حتی در برخی از اظهاراتش او را به سخره گرفت و نسبت به بازگشت نامزد جمهوری خواه به کاخ سفید هشدار داد.

اوباما در این گردهمایی گفت: هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این مرد (ترامپ) به کسی جز خودش فکر می کند. قبلا هم گفته بودم: دونالد ترامپ یک میلیاردر 78 ساله است که از 9 سال پیش که از پلکان طلایی پایین آمد، دست از شکایت از مشکلاتش برنداشته است.

دیوید اکسلرود، یکی از دستیاران ارشد سابق اوباما، گفت که برنامه اوباما هنگام خروج از قدرت این بود که در مورد جانشین خود سکوت کند، اما در دوران ریاست جمهوری ترامپ چنان نگران شد که احساس کرد دیگر نمی تواند سکوت کند.

وی افزود: اوباما علنا ​​و به طور خصوصی درباره نگرانی های خود درباره ترامپ صحبت کرد و دلیل این موضوع به خاطر نگرانی او از میراثی نیست که از خود به جای گذاشته، بلکه به دلیل ترس از به خطر انداختن دموکراسی آمریکایی است.

واشنگتن پست ادامه داد: اوباما از سال 2015 با ترامپ دست و پنجه نرم می کند اما این درگیری به ویژه پس از پیروزی نامزد حزب جمهوری خواه و شکست هیلاری کلینتون نامزد دموکرات، از سوی بسیاری به عنوان توهین به اوباما تعبیر شد.

اکنون که ترامپ به بازگشت به کاخ سفید چشم دوخته است، بسیاری از نزدیکان اوباما می گویند که او با هریس به عنوان دومین فرد رنگین پوستی که به دنبال ریاست جمهوری است گره خورده است و عمیقاً روی نتیجه رقابت سرمایه گذاری می کند.

او هفته گذشته در پیتسبورگ خاطرنشان کرد: «درک من، بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری‌شده از کمپین‌ها و جوامع، این است که ما هنوز همان انرژی و مشارکتی را از مردم دریافت نکرده‌ایم که در دوران نامزدی‌ام دیدم». این وضعیت در مورد برادران (سیاه پوست) واضح تر به نظر می رسد.

انتخابات ریاست جمهوری 2024 قرار است در 5 نوامبر یا 15 نوامبر برگزار شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *