واکنش بایدن به حکم دیوان عالی آمریکا درباره مصونیت ترامپ: بدعتی خطرناک بود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: رئیس‌جمهور آمریکا صبح سه‌شنبه به تصمیم دادگاه رسیدگی به اتهامات ترامپ به شدت پاسخ داد.

حکم صادره از سوی دیوان عالی آمریکا علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص احتمال استفاده از مصونیت قضایی در رسیدگی به پرونده حمله به کنگره، با واکنش جدی جو بایدن رئیس جمهور این کشور مواجه شد.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه هیچ کس در این کشور فراتر از قانون نیست، گفت: ترامپ کسی بود که 4 سال پیش یک گروه جنایتکار را برای حمله به کنگره رهبری کرد.

شبکه خبری الجزیره صبح سه شنبه گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حکم قضایی صادر شده علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت: «چهار سال پیش، ترامپ گروهی از جنایتکاران را برای حمله به مقر هیئت حاکمه (کنگره) سازماندهی کرد. ) و گروه های سازماندهی شده شعار اعدام را سر دادند.

جو بایدن تاکید کرد که مردم حق دارند حقایق مربوط به رویدادهای 6 ژانویه 2021 را بدانند و صدور حکم قضایی علیه ترامپ در شرایط فعلی و صحیح، قبل از انتخابات دشوار است.

بایدن افزود: آمریکایی ها باید رفتار ترامپ را قضاوت کنند و اگر دادگاه حکم مناسبی علیه او صادر کند، خوب است.

رئیس جمهور آمریکا در انتقاد از تصمیم دادگاه ترامپ گفت که تصمیم دیوان عالی اصول جدیدی (بدعت) ایجاد کرد که خطرناک است.

وی با انتقاد از رفتار سیاسی ترامپ گفت: ترامپ اکنون تبدیل به کاتالیزوری شده است که طبق خواسته خود عمل می کند.

جو بایدن با انتقاد از حکم دادگاه علیه ترامپ گفت: حکم دیوان عالی کشور در خصوص مصونیت قضایی ترامپ نشان دهنده زیر پا گذاشتن قوانین و اصولی است که آمریکا بر اساس آن بنا شده است.

بایدن با کنایه به حکم دادگاه اضافه کرد: نظام حکومتی و ملت آمریکا بر اساس اصول برابری همه در برابر قانون بنا شده است و هیچکس بالاتر از قانون نیست.

جو بایدن گفت: تصمیم دادگاه ترامپ یک سابقه خطرناک ایجاد می کند. زیرا اختیارات رئیس جمهور پس از این حکم مشمول مقررات قانون نخواهد بود.

وی با انتقاد از دیوان عالی کشور گفت: تصمیم دادگاه ترامپ در واقع ادامه حمله چند سال گذشته به مجموعه اصول تثبیت شده قانون اساسی دولت و ملت آمریکا بود.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که نظام آمریکا بر اساس برچیده شدن نظام های سلطنتی پایه گذاری شده است و هیچکس فراتر از قانون نبوده است، اما تصمیم دادگاه این اصل حقوقی را تغییر داد.

لازم به ذکر است که دیوان عالی آمریکا شامگاه دوشنبه اعلام کرد که ترامپ برای انجام وظایف رسمی خود از «مصونیت مطلق» برخوردار است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *