واکنش تمسخرآمیز آلمان به اظهارات ترامپ در مناظره با هریس: ما سگ و گربه نمی‌خوریم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در مقاله ای در بستر اجتماعی از سیاست های انرژی آلمان

دونالد ترامپ جمهوریخواه در جریان مناظره روز سه شنبه با کامالا هریس، دموکرات، این ادعای نادرست را تکرار کرد که بسیاری از مهاجران هائیتی ساکن اسپرینگفیلد، اوهایو، حیوانات خانگی ساکنان محلی را می دزدند، حیات وحش را به دام می اندازند و از آنها برای تهیه غذا استفاده می کنند.

ترامپ همچنین از تلاش‌های کامالا هریس برای سوق دادن آمریکا به سمت ترکیبی متنوع‌تر و پایدارتر از منابع انرژی انتقاد کرد و گفت که آلمان می‌خواهد همین کار را انجام دهد، اما نتوانسته است از شر سوخت‌های فسیلی خلاص شود.

وزارت خارجه آلمان در این باره نوشت: «بخواهیم یا نخواهیم: شبکه انرژی آلمان با استفاده از بیش از 50 درصد از منابع انرژی تجدیدپذیر با ظرفیت کامل کار می کند و ما نیروگاه های زغال سنگ و هسته ای را به جای ساختن آنها می بندیم. زغال سنگ حداکثر تا سال 2038 از شبکه حذف خواهد شد.

و در ادامه این پیام آور آمده است: همین که بدانید ما سگ و گربه نمی خوریم.

وزارت اقتصاد دولت ائتلافی آلمان که توسط حزب سبز اداره می شود نیز این مقاله را بازنشر کرد و در توضیح آن نوشت: «کارخانه های جدید زغال سنگ غیرممکن است!»

اولاف شولتز صدراعظم آلمان مستقیماً از هریس حمایت نکرد، اما در ماه ژوئیه از او به عنوان یک “سیاستمدار شایسته و با تجربه که دقیقاً می داند چه کاری باید انجام دهد” و می تواند در انتخابات ایالات متحده پیروز شود، تمجید کرد.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ بین سال‌های 2017 تا 2021، آلمان در مرکز خشم ترامپ از مازاد تجاری با ایالات متحده و هزینه‌های دفاعی نسبتا پایین در ناتو قرار داشت.

ترامپ متعهد شد در صورت انتخاب شدن، تعرفه‌های بیشتری بر واردات وضع کند و حمایت آمریکا از اعضای ناتو را مشروط به صرف 2 درصد از تولید ناخالص داخلی برای دفاع کرد.

این سیاستمدار و تاجر آمریکایی در سخنرانی خود در یک راهپیمایی سیاسی در 10 فوریه (21 فوریه) در ایالت کارولینای جنوبی گفت که در جلسه ای با حضور رهبران ناتو، یکی از سران یک “کشور بزرگ” از او پرسید: خوب آقا، اگر ما (کمک ما به ناتو) آتلانتیک شمالی) را نپردازیم و روسیه به ما حمله کرد، در این مورد از ما حمایت می کنید؟

ترامپ در پاسخ گفت: “چرا پول دادی؟ آیا این بدان معناست که شما مقصر هستید؟ نه، من شما را تایید نمی کنم. در واقع آنها را تشویق می کنم که هر کاری می خواهند با شما انجام دهند.” پرداخت کن، باید صورت حساب هایت را بپردازی.”

مقامات آلمانی گفتند که انتظار دارند در سال جاری به هدف تخصیص 2 درصد از تولید ناخالص داخلی خود به ناتو دست یابند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *