واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به درخواست جنجالی مبینا نعمت زاده: مانعی برای تحصیل نعمت‌زاده در رشته پزشکی وجود ندارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تمرین 3: آخرین واکنش یک نهاد حقوقی و کارشناس در خصوص جنجال تحصیل مبینه نعمت زاده در رشته پزشکی این است که هیچ مانعی برای ادامه تحصیل وی در این رشته وجود ندارد.

یک هفته پس از المپیک پاریس و در حالی که دو هفته از مدال آوری مبینا نعمت زاده در تکواندو می گذرد، جنجال های پیرامون او پایانی ندارد و حالا شرایط به حدی پیش رفته است که هر ساعت نظرات متفاوتی در خصوص درخواست مبینا برای تحصیل می شود. پزشکی دوباره این دختر تیتر اول رسانه ها شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تازه ترین واکنش پس از این پرونده اعلام کرد که بر اساس قوانین نهاد ملی نخبگان، مبینا نعمت زاده دارنده مدال برنز المپیک پاریس می تواند در رشته پزشکی تحصیل کند.

احسان عظیمی راد در این خصوص می گوید: درخواست خانم نعمت زاده از دو جنبه قابل بررسی است. ما در قوانین خود ذکر کرده ایم که اگر کسی بالاترین رتبه جهانی را داشته باشد; آنها نخبه محسوب می شوند و از مزایایی برخوردارند. یکی از این مزیت ها ورود بدون کنکور به دانشگاه است که می توانند از آن هم استفاده کنند.

وی ادامه داد: موضوع دوم بحث درخواست وی برای تحصیل در رشته پزشکی است که متقاضیان زیادی دارد و به همین دلیل موضوع حساس شده است. اما مشکلی وجود ندارد، با توجه به سطح نخبگان و کسب مدال در المپیک، آنها می توانند پزشکی بخوانند و هیچ مانعی وجود ندارد. مثل دانش آموزان المپیادی که اگر در دنیا جا بیفتند می توانند در هر رشته ای بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

ممکن است مردم از نظر عدالت آموزشی و نگاه بیرونی حساس شده باشند، اما اشکالی ندارد و قانونا اجازه دارند در هر رشته ای که می خواهند تحصیل کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *