واکنش قالیباف به انتقادی نسبت به تأخیر در پاسخ به اسرائیل: دولت در تصمیمات نظامی تنها یکی از اعضای شورای امنیت ملی است / در نهایت تصمیم‌گیری نهایی بعد از شورای امنیت ملی در اختیار فرماندهی کل قوا است / رهبری در نمازجمعه گفتند نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده عمل خواهیم کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: رئیس شورای اسلامی گفت: متأسفانه گستره مسائل اقتصادی ما با گستره موشکی ما یکسان نیست، هرچند باید این مسائل به سرعت و به طور مساوی با هم تطبیق داده شود.

محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی شهر در اولین جلسه میدانی سال تحصیلی جدید که – جمعه با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های سراسر کشور با محوریت پرسش و پاسخ میدانی برگزار شد. برنامه ریزی و طراحی فعالیت ملی» در مجتمع فرهنگی 13 آبان (لین جاسوسی). حضور داشت و به بحث دغدغه جوانان نشست. در ابتدای این جلسه بیش از 10 نفر از دانش آموزان بسیجی حضور داشتند که صمیمانه مسائل مربوط به حوزه مقاومت و چگونگی تلاش برای تقویت این جبهه و ادامه راه آن را مطرح کردند و قالیباف به آنها پاسخ داد.

– «مقاومت» موضوع شماره یک کشور است

وی با تاکید بر اینکه دغدغه ما باید مقاومت باشد و به آن اعتقاد داریم و بحث مقاومت را از اولین مسائل ملت می دانیم، گفت: – به صورت عینی و ملموس همه ابعاد مفهوم جبهه ظلم و ستم را بررسی می کنیم بی عدالتی کاذب جبهه در معنای استکبار، ارتجاع و صهیونیسم مشخص است.

رئیس مجلس نمایندگان با تشریح اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری که تأکید کردند جوانان مترقی، متدین، انقلابی، مؤمن و خلاق باید شناخت دقیقی از مسیری که طی می کنند داشته باشند، گفت: جبهه مقاومت نیست. مانند آن فقط در جنوب لبنان و این فقط یک نمونه است و جبهه مقاومت فقط موشک شلیک نمی کند بلکه موشک یکی از ابزار مقاومت است.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه علاوه بر برد موثر موشک هایمان 2000 کیلومتر، به برد اقتصادی هم نیاز داریم، گفت: متأسفانه برد مسائل اقتصادی ما با برد موشک هایمان یکسان نیست. در عین حال، باید به سرعت و به طور مساوی به این مسائل رسیدگی شود.

شورا در میان همه نهادها در پیگیری موضوع فلسطین پیشگام بود

وی ادامه داد: از این منظر اگر بحث مقاومت برای کسی موضوع اول نباشد، به این معناست که او نمی‌خواهد در صف اول حق باشد و حتی اگر قراری بگیرد، اینطور است. . معلوم است که توان پرداخت آن را نخواهد داشت، زیرا حق هزینه هایی دارد که باید پرداخت شود

رئیس شورا در پاسخ به یکی از دانشجویان مبنی بر حمایت مجلس از فلسطین و مقاومت گفت: مجلس در دهه گذشته به ویژه در سال های اخیر قطعاً پیشگام بوده است موافقیم که همه ما می‌توانستیم در زمینه فلسطین، جبهه مقاومت و رویه‌هایی که باید انجام شود، بهتر عمل کنیم، اما در این میان، مجلس از بقیه نهادها، چه در قانون‌گذاری، وضعیت بهتری دارد. خود یا در قانون گذاری برای سایر نهادها و برای 18 نهاد و در این راستا وظایف خاصی به آن محول شده است.

«نفوذ» دلیل اصلی حادثه ندعا در لبنان است

قالیباف همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که از تاخیر در پاسخگویی به دشمن انتقاد کرده است، گفت: دولت در تصمیم گیری های نظامی تنها یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی است و ستاد کل نیروهای مسلح نیز این موضوع را دارد. وظایف بالاخره تصمیم نهایی بعد از شورای عالی امنیت ملی در دست فرماندهی کل قوا است که حضرت آقا در نماز جمعه پیروزی در این زمینه فرمودند.

وی با اشاره به نقاط ضعفی در این زمینه گفت: در بازدید از مجروحان حادثه بیروت دیدم که بر اثر طوفان تعداد زیادی توسط پیجرها مجروح شدند.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه پس از اولین عملیات «وعده صادقانه» در کنار بررسی نوع تجهیزات، نقاط قوت و ضعف خود را نیز برای رفع مشکلات مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم، اظهار داشت: دوستان صنعت هوایی که هستند. – به ناحق در این منطقه مورد انتقاد قرار گرفته اند، تلاش مجدانه ای انجام داده اند و قسم می خورم که برای رفع نقاط ضعف به چشم نخوابیدند و نتیجه این شد که در عملیات «بازگشت صادق 2» موشک های مافوق صوت به رادار اصلی دشمن اصابت کرد. در منطقه موج اول و سپس موشک های دیگر به هدف اصابت کرد و اتفاقاً 85 درصد آنها درست رفتار کردند.

قالیباف دستیابی به چنین نتیجه ای را حاصل بحث های طراحی، فنی و تاکتیکی در یک دوره زمانی دانست که نباید سطحی به آن نگاه کرد و افزود: مجاهدان در حریم هوایی هیچ گاه خسته نمی شوند و از زمانی که عملیات به پایان رسید ما راحت نشسته ایم. اینها اولاً در صف هستند و حتی مرخصی نگرفتند که از حرفهای ما خسته شوند.

وی ادامه داد: جایگاه شخصیتی مانند سید حسن نصرالله که از 30 سالگی و – با بیش از 30 سال سابقه در این عرصه و با این درایت و عقلانیت و شجاعت چنین مسئولیتی بر عهده داشت، واقعا او که در لبنان از همه گروه ها و اقشار محترم است، – در میان ما نیست و به این راحتی نمی توان او را پر کرد. وی گفت: موضوعی که نباید فراموش کنید این است که رژیم صهیونیستی – از نظر استراتژیک و نظامی در جنگ مشترک شکست خورده است. این را بدون تعارف و شعار می گویم. فلسفه وجودی موجودیت صهیونیستی این بود که بگوییم این سرزمین در طول 75 سال اشغال، پایدارترین و امن ترین سرزمین جهان بوده و بر این اساس همه جهان در آن جمع شده است.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی راهبرد خود را که در دکترین نظامی مشخص شده این است که همیشه در خارج از خاک خود با دشمنان خود بجنگد، گفت: بر همین اساس برای خود دیوار جداکننده ساخت و گفت که هیچکس این کار را نکرده است. حق انجام این کار لشکری ​​برپا کرد که هیچ کس نتوانست آن را شکست دهد، گنبد آهنین ساخت تا یک پوسته وارد سرزمینش نشود، برای خود اقتصاد ساخت و همه این کارها را برای کشورش انجام داد. بقا

قالیباف با اشاره به رویاهای چند روزه رژیم صهیونیستی از اشغال غزه و آزادسازی گروگان های آن، خاطرنشان کرد: حماس در سالگرد هجوم به الاقصی عمداً 20 موشک به قلب تل آویو شلیک کرد.

وی ادامه داد: – اوج ذلت صهیونیست ها را دیدید که هواپیمای اف 15 خود را با تریلر حمل کردند تا به دست کسی نیفتد و آسیب نبیند، این عملیات در این یک سال چقدر افزایش یافت؟

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: حدود 15 سال پیش تنها جسد یکی از سربازان خود را با 600 اسیر معاوضه می کردند، اما – در این زمینه شکست خورده اند و حتی بیش از یک ماه است که با 5 تیم به جنوب لبنان حمله کردند تا توقیف کنند. آن را اما او هنوز نمی تواند این کار را انجام دهد.

قالیباف در ادامه موفقیت های سطحی اسرائیل را تنها در حوزه نفوذ اطلاعاتی دانست و افزود: این نیز ناشی از ضعفی است که ما داشتیم و – این رژیم تنها به این دلیل از نیروی هوایی استفاده می کند که فلسفه وجودی و بقای خود را می بیند. تنها در خطر نیست و جنگجویان که در مقابل آنها ایستاده اند سلاح های زیادی دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه اسرائیل ادعا می کند هر هدفی را می تواند بزند اما هنوز موفق نشده است، گفت: آنها از اطلاعات و فناوری برای نسل کشی و ترور رهبران استفاده می کنند. با درک و درک خودم می گویم سلاح و مهمات ویژه ای که قبلاً آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داد برای وقوع چنین جنایاتی بود که – شاهد آن هستیم و آنها چنین جنایاتی را برای اسرائیل می خواستند، البته همه اینها به دلیل بود. به تسلط هوش از طریق نفوذ.

حزب الله لبنان به حمایت سیاسی ما نیاز دارد

رئیس شورا با اشاره به اینکه حزب‌الله اکنون خود را در منطقه قربانیان جنگ می‌بیند و در حال ساماندهی آنها است، گفت: اکنون آنها به حمایت سیاسی ما نیاز دارند.

قالیباف با اشاره به ضرورت حمایت معنوی از جبهه مقاومت با یادآوری دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آغاز دفاع مقدس در ماه های اول سال 60 بوده است. همه نگران بودیم چون تجربه سربازی نداشتیم و بعد رزمنده شدیم و بعد از حضور در جبهه مسئولیت را بر عهده گرفتیم. روزی به دیدار امام (رضی الله عنه) رفتیم و جلسه ای داشتیم که حضرت فرمود: ای کاش پاسدار بودم. آخرین سخنان ایشان در آن دیدار این بود که چه دشمن را بکشیم و چه خودمان را بکشیم، در همه حال با شهادت پیروزی و توفیق بزرگی داریم، پس بهتر است فیض شهادت را به دست آوریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما به وظیفه خود عمل می کنیم و می دانیم که سنت الهی بر اساس پیروزی جبهه حق است، گفت: زمانی با شهید هنیه صحبت می کردم و فشار زیادی در غزه وجود داشت. چند آیه از سوره احزاب را برایشان خواندم و گفتم خداوند می خواهد بین مؤمن و منافق فرق بگذارد و به همین دلیل ما را به ته زندگیمان می رساند. وی که از حافظان قرآن بود، آیات سوره احزاب را با حزن و نغمه ای زیبا تلاوت کرد و گفت: ای آقای قالیباف، برای همین ایستادیم و با خدا موافقت کردیم. همانطور که خداوند در آیات سوره صف فرموده است که بهترین کارها معامله با خداست.

رئیس مجلس با بیان اینکه ما نیز باید بایستیم و مقاومت کنیم و از کسانی نباشیم که شک دلشان وارد می شود، گفت: ایستاده ایم و مقاومت می کنیم و پیروزی از آن ماست و خداوند به وعده خود ما را پیروز می کند. البته این اطمینان به معنای رکود نیست، بلکه طبق فرمایش رهبری، هر کدام از ما وظیفه ای داریم و هر فردی که توانایی دارد باید از آن استفاده کند.

وحدت – امت اسلامی مرهون صدور انقلاب اسلامی در ایران است

قالیباف در ادامه با تاکید بر اینکه بدون شک – به لطف خدا جای خود را در جهان باز کرده است، خاطرنشان کرد: بدون شک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همواره به دنبال این بوده است. – تا حدودی این کار را کرده است و ما هنوز شاهد چنین وحدتی در امت اسلامی نبوده ایم که شیعه و سنی با هم بجنگند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: – شیعه برای اهل سنت جان می دهد و برادر سنی برای مقابله با صهیونیسم و ​​استکبار بر روی مبانی امام (رضوان الله علیه) پا می گذارد و می میرد. ما بسیار رنج می بریم، اما در نهایت به لطف خدا موفقیت در دنیا و آخرت شامل حال ما خواهد شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *