ورود دادگستری بوشهر به موضوع صید بی‌رویه توسط صیادان غیرمجاز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

میزان: جلسه بررسی راهکارهای رفع مشکلات صیادان جنوب استان بوشهر با حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر برگزار شد.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه رئیس حفاظت و اطلاعات استان در جلسه ای که به منظور صید بی رویه صیادان غیرمجاز با قایق و قایق های غیرمجاز به روش فارسی در استان کنگان برگزار شد، حضور یافت. فرمانداران کنگان، دیر و عسلویه، مدیرکل منابع ماهی استانداری، دادستان و روسای دادگستری شهرستان های کنگان، دیر و عسلویه دیدار و توصیه ها و دستورات لازم را ارائه کردند.

مهرانگیز گفت: با توجه به صید بی رویه صیادان غیرمجاز با استفاده از لنج و قایق های غیرمجاز به روش ایرانی و یا صید در کاسه یا آباژور و یا با استفاده از این روش، میزان صید در مدت زمان کوتاهی به چند هزار کیلوگرم می رسد و این امر منجر به ایجاد آسیب های جدی با منابع آبی، کاهش کمیت آنها، اختلال در چرخه اکولوژیکی دریا و سایر پیامدهای زیست محیطی، مشکلات اجتماعی و اقتصادی و نارضایتی صیادان برای مقابله با این پدیده غیرقانونی، مخرب و مخرب منابع دریایی می شود. حفاظت و حفاظت. از انفال تصمیمات مربوط به نسل آینده تدوین شد.

وی افزود: شعبه ویژه ای در دادسرای عمومی، کیفری 2 و دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر برای رسیدگی به پرونده های مرتبط با محیط زیست دریا تشکیل می شود تا ضمن تشکیل، به پرونده ها به صورت تخصصی، سریع و دقیق رسیدگی شود. با یک رویه قضایی واحد در سطح استان، حداکثر مجازات قانونی در نظر گرفته شود.

ماهارانیز تصریح کرد: به منظور اصلاح و رفع نواقص و خلأهای قانونی در زمینه برخورد با اقدامات مخرب زیست محیطی در سطح دریا، تعیین مجازات های مناسب و بازدارنده و انجام اقدامات امنیتی از قبیل توقیف و توقیف لنج ها و کشتی های متخلف، این اداره کل اداره کل و اداره ثروت شیلات استانداری از ارائه شکایات و مشکلاتی در این زمینه خبر داد که در این راستا اقدامات لازم برای رفع این موضوع در فرمانداری انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به عدم وجود مجازات قانونی برای صید غیرمجاز، محاکم کیفری باید از مجازات تکمیلی مقرر در مواد 23 و 24 قانون مجازات اسلامی استفاده کنند.

مهرانگیز گفت: دریابانی به منظور نظارت بر شناورها و لنج های صیادی از اسکله، اقدامات لازم را برای بازرسی از کشتی ها، توقیف تجهیزات صیادی و جلوگیری از خروج بدون بازرسی کشتی انجام داد.

وی بیان کرد: بنابر وظایف ذاتی مندرج در مواد 22 و 78 قانون آیین دادرسی کیفری، اعضای دادسرای عمومی و انقلاب مکلفند بلافاصله دستورات قضائی لازم را برای کشف جرم، تعقیب متهم و جلوگیری از انهدام ضایعات صادر کنند. آثار و شواهد جرم جنایت و دادگاه کیفری 2 صلاحیت رسیدگی به این جرایم را دارد و با وظایف قانونی اعضای دادسرای عمومی تعارض ندارد.

مهرانگیز گفت: اداره کل شیلات استانداری نیز در خصوص نصب و استقرار دستگاه های نظارت تصویری و هوشمند برای اسکله ها اقدامات لازم را انجام داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در صورت وجود آرای وحدت رویه در زمینه توقیف بویه در استان باید مستندات جمع آوری و برای صدور رأی وحدت رویه به دیوان عالی کشور ارسال شود.

وی گفت: اتاق اصناف نیز باید اقدامات لازم را برای نظارت بر کارگاه های تولید قایق انجام دهد و از تولید شناورهای بدون مجوز صیادی خودداری کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *