ورود مهاجران به انگلیس از طریق کانال مانش رکورد زد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: آمارهای رسمی دولت انگلیس نشان می دهد که تعداد مهاجرانی که از طریق کانال مانش وارد این کشور شده اند در نیمه نخست سال جاری میلادی به رکورد جدیدی رسیده و به بیش از 18 هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمار منتشر شده توسط وزارت کشور بریتانیا در روز پنجشنبه نشان می دهد که در نیمه اول سال 2024، 13 هزار و 489 نفر با استفاده از قایق های کوچک از کانال مانش عبور کرده و به انگلستان رسیده اند.

این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته که رکورد جدیدی در این دور محسوب می شود. تعداد مهاجرانی که در نیمه اول سال 2023 از طریق کانال مانش وارد انگلیس شدند به 11433 نفر رسید.

این آمار نشان می دهد که ورود مهاجران، دانشجویان، کارکنان خدمات بهداشتی و درمانی و خانواده های آنها به انگلیس در ماه های اخیر کاهش یافته است.

این کاهش به دلیل مقررات محدودکننده ای است که دولت ریشی سوناک، نخست وزیر سابق بریتانیا برای صدور ویزا به منظور کاهش روند مهاجرت به این کشور وضع کرده است.

بر اساس این گزارش، صدور روادید بهورزان در بازه زمانی فروردین تا خرداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد کاهش داشته است.

صدور روادید برای دانشجویان نیز 13 درصد کاهش داشته و صدور روادید برای خانواده آنها نیز در نیمه نخست امسال 81 درصد کاهش داشته است.

گزارش وزارت کشور بریتانیا حاکی از آن است که 81 درصد از افرادی که بدون مجوز قانونی وارد این کشور شده اند با استفاده از قایق های کوچک وارد انگلیس شده اند.

این گزارش نشان می دهد که 18 درصد از کسانی که در سال منتهی به ژوئن وارد انگلیس شده اند اتباع افغانستان، 13 درصد ایرانی، 10 درصد ویتنامی، 10 درصد ترک و 9 درصد سوری بوده اند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *