وزارت ارشاد پزشکیان با رفع توقیف فیلم‌های توقیفی شروع کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: سازمان سینمایی در نخستین روزهای روی کار آمدن وزیر جدید فرهنگ و در راستای وعده‌های وی مبنی بر شفاف‌سازی مجدد سیستم عمومی اکران، فهرست پروانه‌های سینمای صادر شده را باز کرد. نظام همچنین علاوه بر اعلام رفع توقیف چند فیلم، از ثبت درخواست سعید روشی برای دریافت پروانه ساخت فیلم جدید خبر می دهد.

در ماه‌های اخیر، دسترسی رایگان به درخواست‌های تهیه‌کنندگان و کارگردانان برای تولید و نمایش فیلم در وب‌سایت بنیاد فیلم بسته شده است و دسترسی به آن تنها برای مدت کوتاهی امکان‌پذیر بوده است.

از آنجایی که مدیرعامل سازمان سینمایی از پیگیری و رفع این موضوع پس از پیگیری های متعدد از سوی خبرگزاری ایسنا و همچنین در مذاکرات رسمی خبر داده، اکنون در روزهای آغاز به کار جلسه مدیریت جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاعات ارشاد اسلامی، بخش صدور مجوز ساختمان و نمایش در وب سایت این سازمان، در دسترس قرار گرفته است و اطلاعات مربوط به برنامه های کاربردی تا دهه 1990 را می توان یافت، اگرچه همه مجوزهای صادر شده در همه سال ها کامل نیستند.

بر اساس این اطلاعات در مرداد و شهریور امسال بیش از 90 پروانه سینمایی و غیر سینمایی صادر شد که بسیاری از آنها به نام های ناآشنا بود.

از اسامی معروف می توان به فریدون گرانی برای فیلم «اسم من مینا»، ابراهیم اراجزاد به تهیه کنندگی علی اوجی برای فیلم «شوهر ستاره»، احمد بهرامی برای فیلم «بلا د» به تهیه کنندگی پیمان معادی و امید شمس برای «زوز» اشاره کرد. ” به تهیه کنندگی حامد حسینی، کاوه سجادی حسینی برای «نقطه کور»، سعید ملکان برای «حکیم»، نویسندگی محمدرضا جوهری، مسعود عاطبی برای «خضرت»، تهیه کنندگی محمد حسین شعیستا، حسین محکام برای «ترک»، کارگردانی. از عادل معصومی می توان به شماره تلفن «کاج پله» و محمدحسین فرح بخش برای فیلم «داماد فراری» اشاره کرد.

سهیل موفق همچنین فیلمی با عنوان «مذاکرات کافی» به تهیه کنندگی ابراهیم عماریان بروانه را تولید کرد.

در بخش صدور پروانه نمایش نیز می‌توان به فیلم‌های توقیف شده «سینما متروپل» ساخته محمدعلی پاشا هنگر، «غیبت مجاه» ساخته عباس رفیعی و همچنین فیلم‌های «بیتار» ساخته جمیل رستمی و «پارتی از کارائیب» اشاره کرد. ” تهیه کننده شهرام گیلبادی.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *