وزیر آموزش و پرورش: تاثیر معدل در کنکور دغدغه دانش‌آموزان است / موضوع را از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری می‌کنم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اسنا: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مورد استفاده از نخبگان به عنوان مشاور جوانان بحث خواهیم کرد، گفت: تاثیر معدل در کنکور دغدغه دانش آموزان است و من در این چند روز بارها گفته ام که انجام خواهم داد. که این موضوع را به شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیدگی و پیگیری کنید.

علی رضا کاظمی در نشستی صمیمی با دارندگان نمونه و برگزیدگان پیماد علمی با بیان اینکه شما چهره نظام آموزش و پرورش ایران هستید، اظهار داشت: تمام پیشرفت های کشور مرهون زحمات ارزشمند شما معلمان و معلمان شماست. خانواده های شما

وی با اشاره به اینکه با پیروزی و مدال خود مردم ایران را خوشحال کردید، افزود: در شرایطی نابرابر و حرام پیروز شدید و این پیروزی بسیار خوشحال کننده است.

وزیر آموزش و پرورش عدم اعطای ویزای ورود به دانش آموزان نخبه از سوی برخی کشورها را ظلمی در صحنه جهانی دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به قله های پیشرفت راهی جز حضور شما نداریم که به راحتی می تواند افزایش و پیشرفت داشته باشد. . سرعت پیشرفت را افزایش دهید.

الکاظمی با تاکید بر اینکه قدردان شما نخبگان نوجوانان و جوانان هستیم، گفت: حضور من در اولین هفته کاری در این جلسه پیام مهمی دارد زیرا این یک حوزه راهبردی برای نظام آموزشی ما با فاصله زیاد است. ما مشکلات زیرساختی و نرم افزاری زیادی پیش روی جامعه نخبگان داریم که باید حل شوند، اما تلاش ما این است که مشکلات را کاهش دهیم و با کمک شما آنها را حل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این یک مشکل زیرساختی است و نمی توانیم استعدادها را در مقطع ابتدایی شناسایی و پرورش دهیم. یکی از رویکردهای ما ارتقای عدالت آموزشی از طریق ارتقای کیفیت مدارس دولتی با توجه ویژه به مناطق محروم است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا نخبگان همزمان با پیروی از مسیر نخبگان از سلامت روحی و جسمی بالایی برخوردار باشند. من نماینده شما در دولت خواهم بود. من صدای تو خواهم بود شما یک برنامه معقول پیشنهاد می کنید تا بتوانم آن را دنبال کنم. مشکلات نخبگان دانشجویی باید با اولویت بندی حل شود.

الکاظمی با تاکید بر اینکه تاثیر معدل انباشته دغدغه اولیه دانش آموزان است و در این چند روز بارها گفتم که در شورای انقلاب فرهنگی به این موضوع فکر خواهم کرد و پیگیری خواهم کرد ایجاد شده برای بهبود وضعیت و مورد حمایت نخبگان. من به عنوان یک سرباز در نظام آموزشی تمام مشکلات شما را پیگیری می کنم و سعی می کنم در رفع آنها از هیچ کوششی دریغ نکنم. ما باید برای نخبگان کشور نقشه راه و چشم انداز داشته باشیم. اگر بخواهیم تاریخ سازی کنیم و به موفقیت ادامه دهیم باید برای مسیر نخبگان نقشه راه داشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبری توضیح خوبی داشتند که نخبگان گوهرهای گرانبهایی هستند و باید برای آنها ارزش قائل شوید و البته برای خودتان هم ارزش قائل شوید. ما باید سیستم مشکلات نخبگان را تحلیل کنیم و راه حل های خوبی ارائه دهیم. برای هر رشته المپیکی باید نقشه راه تعریف شود و الزامات موفقیت را هم مطالعه کنیم. باید سازمانی با رویکرد انگیزشی به گروه نخبگان وجود داشته باشد و از توانمندی های نخبگان در همه جای کشور استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: برای بکارگیری نخبگان به عنوان مشاور جوانان رایزنی خواهیم کرد و از این توان در آموزش و پرورش نیز استفاده خواهیم کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *