وزیر آموزش و پرورش: سیکل معیوب جذب نیروی نهضت سواد آموزی قطع می‌شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: وزیر آموزش و پرورش بر طراحی سامانه جامع آمار دانش آموزان و نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: دور باطل برای جذب توان نهضت سوادآموزی متوقف می شود.

روز یکشنبه 18 شهریور 1403 مصادف با روز جهانی سوادآموزی، علی رضا کاظمی از کارکنان این سازمان ضمن گرامیداشت این روز گفت: ریشه کن کردن بی سوادی جهادی امری مقدس و الهی است. این عمل رفتاری شریف و انسانی تلقی می شود و خداوند این خدمت را به هیچکس نمی دهد.

وی با اشاره به اهمیت این فضیلت، ادامه داد: تربیت یک انسان ارزش و اجر بزرگی دارد. در روایات و روایات اسلامی نیز به کرات بر آن تأکید شده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش جایگاه نهضت سوادآموزی مقدس است و همواره جایگاه و ارزش خود را در نظام آموزشی حفظ کرده است.

وی بر لزوم آسیب شناسی مسافرتی تاکید کرد و گفت: تقویت فعالیت های این حوزه و ایجاد شفافیت بیشتر ضروری است. باید یک سیستم جامع طراحی شود که در آن آمار و اطلاعات دقیق و قابل اعتماد باشد.

الکاظمی به دو چالش پیش روی این سازمان اشاره کرد و افزود: نبود آمار واضح و روشن از شبکه نیروی انسانی (معلمان) و دانش آموزان تحصیل کرده یکی از مهم ترین چالش های پیش روی این سازمان تلقی می شود زیرا وجود این دو چالش وجود دارد. باعث شد تا در بررسی آمار دقیق دانشجویان تحصیل کرده اشتباه کنیم و همچنین اطلاعات جامعی از شبکه منابع انسانی نداریم.

وی ادامه داد: این احساس وجود دارد که برای رفع این دو مانع باید یک سیستم جامع توسعه دهیم. چرا که وجود آمار و صحت توانمندی های این گروه به نفع نظام آموزشی خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: من به عنوان یک معلم به همه زحمتکشان این عرصه که بار بی سوادی را بر دوش می کشند احترام می گذارم و بر خود وظیفه می دانم که شرایط بهتری را بر اساس چارچوب ها و کنترل ها برای آنها فراهم کنم.

الکاظمی با بیان اینکه حضور و پیامم در این جلسه شنیدن صدای همکاران در این حوزه است، تصریح کرد: پیگیر دغدغه های همکاران در این حوزه خواهم بود و حتما روی آنها تمرکز خواهم کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *