وزیر ارتباطات: ریجستری آیفون ۱۴ و ۱۵ را با گفت‌وگو با وزارت صمت حل می‌کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

پس از واگذاری وزارت ارتباطات از سوی عیسی زرپور وزیر ارتباطات در دولت سیزدهم، ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران نشست و به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش «المختار»، وی اظهار داشت که تاکنون راه حل روشن و دقیقی برای حل مشکلات و محدودیت های اینترنت ارائه نکرده است و باید به او فرصت اجماع و توافق داده شود. نهادهای تصمیم‌گیری که به مشکل محدودیت‌های اینترنت و اصلاحات فیلترینگ رسیدگی می‌کنند. وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حل مشکل رجیستری گوشی های آیفون 14 و 15 اعلام کرد که با گفت و گو با وزارت حریم خصوصی در تلاش است تا راه حلی برای این مشکل بیابد.

به گزارش روزنامه الشرق، ستار الهاشمی در تشریح برنامه های خود برای رفع اختلالات و محدودیت ها در اینترنت گفت: بحث محدودیت هایی که ایجاد شد، اساساً همانطور که می دانید، طبق ماجرای این اتفاق نیفتاد. سیاست گذاری در وزارت ارتباطات این است که آیا ما متوجه خواسته های مردم نیستیم و البته همانطور که می دانید مردم مکه نیز در این زمینه مطالباتی دارند استفاده از مدارهای فیلتر وضعیت قابل قبولی نیست و البته این روش باید بازطراحی و بازنگری شود.»

وی ادامه داد: اما بحث سیاستگذاری در وزارت ارتباطات صورت نگرفت، البته ما برخورد فعالی با این موضوع خواهیم داشت، یعنی طبیعتاً خودمان را موظف می دانیم چون در ارتباط مستقیم هستیم. ” با مردم و به دلیل جنسیتی که در وزارتخانه وجود دارد، ارتباطات را به مردم ارائه می کنیم و طبیعی است که این کار کارشناسی را انجام می دهیم و اجماع و توافق ایجاد می کنیم و با راهکار مناسب به صنف سیاست گذار ارائه می کنیم. این نکته ای است که بدون توجه به فضای احساسی باید انجام شود و با نگاهی قانع کننده، اصولی و کارشناسی انجام شود.

وی با بیان اینکه می دانیم روش های فعلی جوابگوی نیازهای حاکمیت فضای مجازی نیست، تاکید کرد: ما به عنوان سیاست گذار موظف هستیم این مشاهدات را جمع بندی و در قالب به صنف سیاست گذار ارائه کنیم؟ کار کارشناسی دقیق و قابل دفاع و به امید خلق فرصت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا راه حل دیگری برای موضوع انحلال وجود دارد، گفت: اکنون شما از من پاسخ می خواهید که با نگاه کارشناسی و نخبه ای راه حل هایی وجود دارد، اما اجازه دهید آنها را با دوستان جمع بندی کنیم. ما نگرانی شما را درک می کنیم.»

اولویت های وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم

ستار الهاشمی همچنین به اولویت های وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم پاسخ داد. وی در این زمینه گفت: همانطور که می دانید در جلسات مختلف برنامه های پیشنهادی را مطابق قانون برنامه هفتم توسعه اصلاح کردیم. البته برنامه هفتم قابلیت های خوبی را در اختیار وزارت ارتباطات قرار داد، از جمله مواردی که در برنامه هفتم به طور جدی به آن پرداخته شد و ما بر آن تاکید و پیگیری خواهیم کرد. اولین مورد بحث شبکه ملی اطلاعات است که در سال های اخیر رشد و توسعه خوبی داشته است. امیدواریم با توجه به اعتبارات تخصیص یافته بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را به نتیجه قابل قبول و مطلوب برسانیم.»

وی ادامه داد: نکته بعدی که در برنامه پیشنهادی ما به طور مشخص به آن پرداخته شد، بحث اقتصاد دیجیتال است که معتقدیم بحث در مورد کیک اقتصاد دیجیتال می تواند گسترش یابد و باید با مشارکت صنایع مختلف این موضوع را پیگیری کنیم. در داخل کشور و همچنین افزایش سرمایه گذاری و توسعه محصول با محوریت توسعه صادرات، امیدواریم با تعاملی که با وزرای مختلف در وزارتخانه های مختلف کشور داشته ایم، عملا بتوانیم این امر را ایجاد کنیم. محرک تقاضا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور.

به گفته وی، موضوع دیگری که به طور جدی در دستور کار برنامه های وی قرار گرفته است، توسعه صنعت فضایی است. وی در این خصوص گفت: با تلاش دوستان شاهد دستاوردهای خوبی در صنعت فضایی هستیم که با مشارکت حداقلی بخش خصوصی این فضا را توسعه دهیم و اقتصاد را تقویت کنیم این رشته.” این تعامل با کشورهای منطقه نیز می تواند در این زمینه مفید باشد.»

وی تاکید کرد: نکته دیگری که ما به آن توجه داریم، دولت هوشمند است که امیدواریم در طول برنامه بتوانیم موضوع حذف کاغذ را به طور جدی دنبال کنیم می تواند در این زمینه به ما کمک کند زیرا ما در سازمان ثبت اسناد در کشور به سمت ارائه اسناد الکترونیکی به مردم رفته ایم و اعطای اسناد در قالب اوراق بهادار البته به عنوان یک تجربه زنده به ارائه به مردم کمک می کند. کل دولت است و می تواند امور مردم را تسهیل کند و شفافیت را محقق کند و بالطبع رضایت مردم و سرمایه اجتماعی دولت و نظام خواهد بود.

وی همچنین به اولویت ارتقای امنیت سایبری اشاره کرد و گفت: امنیت سایبری یکی از موضوعات جدی است که همزمان با توسعه زیرساخت‌های امنیتی و توجه به آن از طریق تعامل با نهادهای حامی و ذی‌نفع، آن را دنبال و از آن حمایت می‌کنیم. ” ما به این راه ادامه خواهیم داد.»

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در بحث برنامه به طور ویژه به آن پرداختم، موضوع حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی است که طبیعتاً معتقدیم خانواده ها دغدغه جدی محتوا دارند و از یک سو این موضوع است. ظرفیت اقتصادی قابل فعال سازی است.»

پایان کار عیسی ضرابور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم صبح – (اول شهریور) در دفتر خود در وزارت ارتباطات حاضر شد. ستار هاشمی وزیر ارتباطات در دولت چهاردهم و عیسی زرپور وزیر ارتباطات در دولت سیزدهم با حضور بر مزار شهید گمنام، وزارت ارتباطات را در این وزارتخانه برعهده گرفتند. وی پس از این دیدار با معاونان وزیر دیدار خواهد کرد. قرار است هر معاونت گزارشی از عملکرد دستگاه های خود به وزیر ارتباطات در دولت چهاردهم ارائه کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *