وزیر بهداشت: تاکنون هیچ‌گونه مرگ ناشی از گرمازدگی در اربعین امسال رخ نداده است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی در اربعین امسال فوتی بر اثر گرمازدگی رخ نداده است.

بهرام عین الله روز دوشنبه در بازدید از مرکز فوریت های پزشکی در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: زیرساخت های بسیار مطلوب برای زائران اربعین حسینی در دولت سیزدهم در مرز است.

شور از جمله مرز مهران ایجاد شده و مرکز فوریت های پزشکی واقع در مرز مهران به عنوان مرکز ویژه سال گذشته افتتاح شد و امسال نیز تجهیزات این مرکز افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گرمای مهران در این فصل از سال برپایی چادر چندان موثر نیست، گفت: استفاده از چادر برای برپایی موکب باعث گرمازدگی زائران عزیز می شود و در این راستا سازه های ثابت باید از سرمایش استفاده شود و در مرزهای کشور نیز سامانه‌ها مستقر شوند و با استقرار کادر پزشکی در مرز مهران خدمات مناسبی به زائرین ارائه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 55 درصد زائران اربعین از مرز مهران می آیند، این امر باعث شده تا وزارت بهداشت بیشتر به ارائه خدمات درمانی به زائران بیت الله الحرام علاقه مند شود. .

عین اللهی با اشاره به استقرار 150 دستگاه آمبولانس در مرز مهران و جاده های منتهی به این مرز، افزود: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران تا پایان همایش ادامه خواهد داشت و علاوه بر آن 21 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در این همایش حضور دارند. که هستند. بالگرد و 11 فروند بالگرد در مرز اربعین. کشور به ثبات رسیده و تیم درمان با امکانات کامل در حال انجام کارهای خدماتی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اگر وضعیت گرمازدگی مناسب نباشد با سرم درمان می شوند، افزود: این افراد در صورت نیاز به درمان تخصصی به مراکز درمانی منتقل می شوند بازدیدکنندگانی که درخواست پیاده روی در ساعات سرد دارند پذیرفته می شوند. این کار را روز و شب انجام دهید و احتیاط های لازم را انجام دهید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *