وزیر خارجه آمریکا: در تلاشیم تا از تشدید بیشتر تنش میان اسرائیل و ایران جلوگیری کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

وزیر امور خارجه آمریکا که به قطر سفر کرده است، گفت: ما از کشور قطر به خاطر نقش کلیدی اش به عنوان شریک در برقراری صلح قدردانی می کنیم. نخست وزیر قطر شخصا نقش مهمی در تلاش برای بازگرداندن گروگان ها به خانه هایشان ایفا کرد.

آنتونی بلینکن گفت: «این لحظه مهمی است، زیرا اسرائیل به اهداف راهبردی که برای خود تعیین کرده دست یافته است» و خاطرنشان کرد که ما باید به توسعه طرح پس از جنگ برای خروج اسرائیل از غزه ادامه دهیم جنگ، گروگان ها را به خانه هایشان برگردانید و آینده ای بهتر برای مردم غزه بسازید.

وی با بیان اینکه سخاوت قطر در ماه های گذشته بسیار زیاد بوده و هزاران تن کمک به غزه ارسال کرده است، گفت: باید اطمینان حاصل شود که کمک ها به نیازمندان غزه می رسد. آستین و من از اسرائیل خواسته‌ایم تا گام‌های مشخصی برای دریافت کمک به نیازمندان غزه بردارد.

بلینکن گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که شاهد تشدید تنش بزرگ در منطقه نیستیم» و خاطرنشان کرد: باید تأکید کرد که زمان پایان دادن به جنگ در غزه فرا رسیده است. ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر ایران حمایت می کنیم و نمی خواهیم وارد یک دور باطل تشدید تنش شویم. ما باید مطمئن شویم که اسرائیل عملیات مستمری را در لبنان انجام ندهد.

بلینکن تاکید کرد: ما در حال تشدید تلاش ها برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک در لبنان هستیم که امکان اجرای قطعنامه 1701 را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه قطر کمک های مهمی از جمله حقوق و سوخت به ارتش لبنان کرد، گفت: می خواهیم خلاء ریاست جمهوری لبنان را پر کنیم.

بلینکن همچنین تاکید کرد: تلاش می کنیم از تشدید بیشتر تنش بین اسرائیل و ایران جلوگیری کنیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *