وزیر خارجه اردن: هرگز هیچ نیرویی به غزه اعزام نمی‌کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: وزیر امور خارجه اردن با اشاره به اینکه اسرائیل در پاسخ به نقشه‌های توطئه‌آمیز آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری به دنبال گسترش دامنه درگیری‌ها است، گفت: ما اعزام نخواهیم کرد. هر نیرو به غزه.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن در واکنش به نقشه های توطئه آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه غزه گفت: ما هرگز نیرویی به نوار غزه نمی فرستیم و تحت هیچ شرایطی پشت نتانیاهو را پاک نمی کنیم. بلکه ما با واقعیت فاجعه باری که توسط اسرائیل ایجاد شده روبرو هستیم.

بدون صلح و امنیت برای فلسطینیان، هیچ امنیتی برای اسرائیل وجود نخواهد داشت

وزیر امور خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای یونانی خود گفت: ما خواهان یک طرح جامع نه تنها برای توقف جنگ، بلکه برای دستیابی به صلح عادلانه، جامع و پایدار بر اساس راه حل دو دولتی هستیم. این بدان معناست که هر رویکردی مبنی بر برخورد با غزه به عنوان منطقه ای جدا از دیگر سرزمین های اشغالی فلسطین قابل قبول نیست.

وی افزود: در نتیجه حملات وحشیانه اسرائیل به غزه بیش از دو سوم جمعیت نوار غزه آواره شدند، بیش از 39 هزار نفر سلاخی شدند که 70 درصد آنها زن و کودک و مدارس و بیمارستان ها بودند. نابود شدند. نابود شد. این حملات وحشیانه نه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان می آورد و نه صلح را در منطقه به ارمغان می آورد. زیرا اسرائیل تا زمانی که فلسطینی ها به امنیت و صلح نرسند از هیچ امنیتی برخوردار نخواهد شد. تنها راه رسیدن به این هدف، اجرای راه حل دو دولتی و ایجاد یک کشور مستقل و مستقل فلسطینی با پایتختی بیت المقدس در داخل مرزهای ایجاد شده در سال 1967 است.

اسرائیل نیروهای امدادی را در غزه سلاخی کرد

ایمن الصفدی با اشاره به گزارش های سازمان ملل در دو روز گذشته اعلام کرد: سازمان ملل قادر به کمک رسانی به نوار غزه نیست. به دلیل نبود شرایط حفاظتی که این سازمان از اسرائیل درخواست می کند، سازمان ملل نمی تواند کمک هایی را به غزه برساند. اسرائیل همچنین تعداد زیادی از کاروان های کمک های سازمان ملل را هدف قرار داد و تعداد امدادگران غزه که توسط اسرائیل سلاخی شدند از 200 نفر گذشت که 193 کارگر در آژانس UNDOA بودند.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد: موانعی که مانع از ورود کمک ها به غزه می شود باید برطرف شود و این مستلزم باز شدن گذرگاه ها و اجازه ورود کمک های کافی به نوار غزه است. همچنین باید شرایط مناسبی برای نهادهای سازمان ملل در غزه فراهم شود تا بتوانند وظایف خود را بدون خطر انجام دهند.

وی همچنین نسبت به خطر گسترش جنگ هشدار داد و تاکید کرد: خطر گسترش واقعی جنگ روز به روز در حال افزایش است و تنها راه جلوگیری از آن توقف تجاوز به غزه و توقف حملات به کرانه باختری است. رعایت قوانین بین‌المللی و منشور کشورهای سازمان، اتخاذ آتش‌بس دائمی و شروع طرح اجرای راه‌حل دو کشور با جدول زمانی مشخص.

این مقام اردنی درباره شرایط انسانی فاجعه بار غزه در سایه محاصره شدید رژیم اشغالگر، گفت: اسرائیل تنها از رسیدن غذا، دارو، آب و خدمات اولیه به غزه جلوگیری نمی کند. همچنین سازمان های بین المللی را از رساندن این کمک های ناچیز به نیازمندان غزه باز می دارد. این جنگ باید متوقف شود و ادامه آن نشان دهنده ناتوانی جامعه جهانی در توقف جنایات جنگی است.

اسرائیل جنایتکار جنگی است

وی افزود: همه گزارش های منتشر شده از سوی نهادهای بین المللی ثابت کرده است که آنچه در غزه رخ می دهد جنایت جنگی است که تمام قوانین بین المللی را نقض می کند و اسرائیل به یک حزب جنایتکار تبدیل شده است که در لیست سیاه کشورهای کشتار کودکان و حقوق بشر قرار گرفته است. «آنها با آنها مخالفند.

نتانیاهو می خواهد جنگ را ادامه دهد

ایمن الصفدی گفت: ما اکنون با یک دولت افراطی اسرائیل روبرو هستیم که به تجاوزات وحشیانه خود علیه غزه ادامه می دهد و از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می کند. اسرائیل همچنین جنگ دیگری را در کرانه باختری به راه انداخت. جایی که شهرک سازی اسرائیل ادامه دارد و شهرک نشینان به اعمال تروریسم علیه مردم فلسطین ادامه می دهند.

وزیر امور خارجه اردن همچنین با انتقاد از سیاست‌های فاشیستی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و دولت وی، گفت: نمی‌توانیم اجازه دهیم بنیامین نتانیاهو و وزرای تندرو او اقدامات بیشتری انجام دهند که آینده کل منطقه را نابود کند. این دولت اسرائیل به دنبال صلح نیست، بنابراین ما باید با هم کار کنیم و اجازه ندهیم وضعیت فاجعه باری که هر روز در غزه شاهد آن هستیم ادامه یابد. همچنین نباید اجازه دهیم اقداماتی که منجر به انفجار اوضاع در کرانه باختری می شود ادامه یابد. زیرا مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری تنها قربانیان این جنایات جنگی اسرائیل نیستند، بلکه مشروعیت قوانین بین المللی و نیز موقعیت اروپا و آمریکا مورد تردید قرار گرفته است.

ایمن الصفدی در پایان گفت: آتش بس در غزه خواسته اصلی ما و کل جامعه جهانی است و از هر تلاشی برای تحقق آن حمایت می کنیم. اما همه ما شنیدیم که نتانیاهو چند روز پیش چه گفت و مشخص است که او به دنبال آتش بس نیست و موضع او با طرح پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای آرامش در غزه در چند هفته پیش در تضاد است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *