وزیر دفاع ایالات متحده: واشنگتن در سراسر منطقه به‌خوبی آمادهٔ دفاع از اسرائیل است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

وزیر دفاع آمریکا می گوید با همتای اسرائیلی خود در مورد خطر تشدید تنش از سوی ایران صحبت کرده و به او اطمینان داده است که ایالات متحده آمادگی خوبی برای دفاع از اسرائیل در سراسر منطقه دارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، خبر گفتگوی خود با یوآو گالانت را در شبکه اجتماعی منتشر کرد. وی با بیان اینکه آمریکا در سرتاسر منطقه حضور خوبی دارد، گفت: آماده دفاع از اسرائیل و حفاظت از نیروها و تاسیسات آن است.

وزیر دفاع ایالات متحده در این تماس همچنین با وزیر دفاع اسرائیل سایر موضوعات منطقه از جمله درگیری های مرزی اسرائیل و لبنان و لزوم نهایی شدن توافق آتش بس غزه را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا یک روز پیش از تغییر در تشکیلات و تجهیزات نظامی آمریکا در خاورمیانه خبر داد و گفت که این تغییرات پیام قوی بازدارندگی به ایران فرستاده و محاسبات ایران را تحت تاثیر قرار داده است.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: استقرار نیروها و تحرکات اخیر کشتی های آمریکایی در منطقه همچنین این پیام را ارسال می کند که “ایالات متحده در صورت نیاز اسرائیل به دفاع از اسرائیل در کنار اسرائیل می ایستد.”

در حالی که سران سیا و موساد برای از سرگیری مذاکرات با مقامات مصر و قطر در قاهره هستند، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل گفت که توافق در افق است.

دولت جو بایدن در مذاکرات دوحه در روزهای 25 و 26 اوت “پیشنهاد میانجیگری” ارائه کرد تا بتواند شکاف های ناشی از اختلاف مواضع اسرائیل و حماس را پر کند تا به توافق برسد.

با این حال، خبرگزاری رویترز روز جمعه دوم سپتامبر به نقل از «ده منبع آگاه با مذاکرات اخیر دوحه» نوشت که درخواست اسرائیل برای ادامه استقرار نیروهای اسرائیلی در غزه مانعی برای دستیابی به توافق است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *