وزیر علوم: اساتید اخراجی و تعلیقی کم و بیش بازگشته اند / درمورد دانشجویان یا اساتید بازداشتی، قوه قضائیه به ما این قول را داده که در یک کارگروهی پرونده‌ها دوباره مطرح بشود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سیما الصراف وزیر علوم در خصوص بازگشت اساتید منتقدی که در دولت قبل از کار برکنار شده بودند توضیحاتی را به خبرنگاران ارائه کرد.

به گزارش انتخاب، سیما الصراف وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا اساتیدی بودند که در دوره قبل تعلیق یا برکنار شدند اما در دولت جدید به دانشگاه بازگشتند؟ گفت: بله، کم و بیش برگشته اند، اما نمی دانم چند نفر هستند.

وی در واکنش به استعفای رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: رئیس دانشگاه تربیت مدرس در دوره آقای زلفی گل از سمت خود استعفا کرد اما با این موضوع موافقت نشد. آنها دوباره استعفا داده اند و در حال حاضر در سمت خود نیستند.

وزیر علوم همچنین در واکنش به احکام تعلیق چند دانشجوی تبریز، تربیت مدرس و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در هفته های اخیر گفت: این افراد می توانند مجددا شکایت کنند.

در صورت محکومیت انضباطی می‌تواند شکایت کند و از فرصتی که رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور در این خصوص فراهم کرده‌اند استفاده کند و بی‌طرفانه به آن رسیدگی شود.

حسین سیمای صراف در جمع خبرنگاران گفت: ما نمی‌توانیم در امور قضایی در مورد دانشجویان و اساتید بازداشت‌شده یا کسانی که پرونده قضایی دارند دخالت کنیم، اما در خصوص مسائل دانشجویان و اساتیدی که ممکن است دستگیر شوند، تفاهم بسیار خوبی با قوه قضائیه داریم. در این موارد و اتفاقاتی که در یک کارگروه گرفتار می شود، نظرات ما را بشنوید.

وی ادامه داد: مطمئن نیستم که قوه قضائیه دوباره به پرونده رسیدگی کند اما به ما قول داده شده که پرونده ها دوباره در کارگروهی مطرح شود.

سیمای صراف در پایان گفت: امیدواریم با طرح این موضوعات و شنیدن سخنان خود، دانسته ها، گزارش هایمان و کارشناسان، بازنگری در صدای آنها صورت گیرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *