وزیر علوم: امسال حدود ۸ همت صرف تغذیه دانشجویی شده که رضایت ایجاد نمی‌کند؛ شاید مشکل در این است که مثل هیئت‌های محرم و صفر رفتار می‌کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: وزیر علوم با بیان لزوم صرف 15 درصد از بودجه دانشگاه‌ها برای پژوهش‌های علمی، تاکید کرد: نمایه‌سازی مجلات به کسب اقتدار علمی در کشور کمک می‌کند.

صبح – (سه شنبه 10 آبان 1403) شصتمین نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها، آموزش عالی و پژوهشگاه ها با حضور حسین سیمایی در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

وزیر علوم: افزایش شهریه ها در اختیار دانشگاه آزاد است

حسین سیمایی وزیر علوم در این همایش با بیان اینکه علم بدون تحقیق می میرد، اظهار داشت: علم بدون تحقیق می میرد. وی گفت: این موضوع در پوشش معلمان و عموم مردم مشهود است.

وی اظهار داشت: آموزش به طور مداوم با تحقیقات به روز می شود. وی تاکید کرد: اگر همگام با تحولات نباشیم، کسالت و رخوت را به دانش آموزان منتقل می کنیم و فضای بانشاطی شکل نمی گیرد. بنابراین ما همیشه به تحقیق نیاز داریم.

سیمایی تصریح کرد: برای توسعه کشور راهی جز پژوهش وجود ندارد، خوشبختانه با تکیه بر قانون جهش دانش موانع قانونی برطرف شده و زیرساخت های قانونی خوبی شکل گرفته است.

وزیر علوم ادامه داد: تحقیق و پژوهش مطالبه گرترین بخش برنامه هفتم توسعه است و مسئولیت آن بر عهده معاونت پژوهشی وزارت کشور است. پیشرفت یا کندی نتیجه کار ستاد نیست، بلکه نتیجه کار دانشگاه هاست.

سیمایی افزود: یکی از معیارهای مهم وزارت علوم برای ارزیابی ادارات، اجرای احکام ارزشیابی است و معاونت پژوهشی دانشگاه ها باید این موضوع را مهم بدانند.

وزیر علوم افزود: رسالت یک شرکت دانش بنیان خلق ثروت است و گاهی دانشگاه ها به صورت کلاسیک و سنتی اداره می شود. امسال حدود 8 درصد برای تغذیه دانش آموزان هزینه شد که بیش از 10 درصد از بودجه کشور را شامل می شود، اما حتی 10 درصد هم رضایتی ایجاد نمی کند شاید مشکل این باشد که ما مثل محرم و صفر رفتار می کنیم.

سیمایی بیان کرد: نباید خودمان را دست کم بگیریم و با زیرساخت های قانونی که ارتباط صنعت و دانشگاه فراهم می کند تلاش کنیم، باید علاوه بر پایه، پژوهش های کاربردی و تحقیقاتی داشته باشیم و به مسائل اجتماعی که جزو وظایف جامعه است، آگاه باشیم. دانشجویان علوم انسانی

وی تصریح کرد: 15 درصد از بودجه دانشگاه ها باید صرف پژوهش شود. وی تاکید کرد: نمایه سازی مجلات به کسب اقتدار علمی در کشور کمک می کند.

سیمایی تاکید کرد: در حوزه دیپلماسی علمی، به گفته رهبری، ما از دانشجو بودن شرمنده نیستیم، بلکه حیف از دانشجو بودن است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *