وزیر ورزش: ادامه ساخت ورزشگاه بزرگ تهران به مصوبه هیات دولت نیاز دارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: وزیر ورزش و جوانان درباره سرنوشت ورزشگاه بزرگ تهران گفت: ادامه ساخت این ورزشگاه نیازمند موافقت دولت جدید است.

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه اختتامیه لیگ دو و میدانی باشگاه های کشور در جمع خبرنگاران گفت: در آینده شاهد اتفاقات زیادی در حوزه دوومیدانی خواهیم بود. طبق صحبتی که با رئیس فدراسیون داشتم، دو و میدانی به عنوان ورزش پایه مهم ترین رشته ورزش ایران است.

وی افزود: فدراسیون باید با برگزاری مسابقات مختلف در جهت افزایش محبوبیت این تخصص تلاش کند. رسانه ها نیز باید به افزایش مخاطبان دو و میدانی کمک کنند. دو و میدانی یک ورزش چند مدال با ۱۶۴ مدال در بازی‌های آسیایی و المپیک است.

دنیامالی با اشاره به برنامه های وزارت ورزش برای تقویت رشته های پایه افزود: دو برنامه چهار ساله و هشت ساله داریم که در این راستا دو برنامه چهار ساله و هشت ساله داریم. در برنامه هشت ساله به المپیک 2032 استرالیا فکر می کنیم و در برنامه کوتاه مدت بازی های آسیایی 2026 ناگویا ژاپن را مد نظر داریم که احسان حدادی قول مدال آوری در دو و میدانی ژاپن را داده است. بر اساس این برنامه ها در المپیک 2028 لس آنجلس دو و میدانی در پرتاب، پرش و دو ضرب جایگاه بهتری خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات در دستور کار برای توسعه زیرساخت های دوومیدانی خاطرنشان کرد: به یکسان سازی مسیر مجموعه آفتاب کمک می کنیم و کمپ مجهزی برای ورزشکارانی که باید به صورت مستمر حضور داشته باشند ایجاد می شود. من با اینجا کار کردم. همچنین در صورت نیاز به فدراسیون دوومیدانی برای جذب مربیان نامدار خارجی کمک خواهیم کرد و علاوه بر آموزش از توانمندی این مربیان برای تربیت مربیان جوان خودمان نیز استفاده خواهیم کرد.

دنیامالی درباره احتمال جدایی حوزه جوانان از وزارت ورزش گفت: اگر روزی شورای اسلامی حوزه جوانان را از وزارت ورزش جدا کند قطعا استقبال می کنیم. تا آن روز برنامه های گسترده ای برای جوانان در حوزه مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان داریم. دولت نیز در تلاش است تا وام های خوبی به جوانان اختصاص دهد. همچنین از توان جوانان در عرصه ورزش در عرصه دانش بنیان و دانش بنیان استفاده خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره سرنوشت ورزشگاه بزرگ تهران که قرار بود با مصوبه دولت سیزدهم ساخته شود، اضافه کرد: گزارشی از اقدامات انجام شده تاکنون به دولت ارائه خواهم کرد. علاوه بر این باید مصوبه جدیدی در این زمینه داشته باشیم. تکمیل کاری که شروع شده مهم است اما تصویب دولت جدید ضروری است. اکنون گزارش ها در حال نهایی شدن است و پس از ارائه این گزارش به هیات وزیران، امیدوارم دولت جدید با ادامه کار موافقت کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *