وزیر کشور: خرید ملک از سوی اتباع به نام دیگران غیرقانونی است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلانا: وزیر کشور گفت: خرید خانه برای اتباع خارجی طبق ضوابط انجام می شود که در حال حاضر آن را نداریم، بنابراین خرید ملک به نام خارجی اکنون اهمیتی ندارد. ممکن است عده ای به نام دیگران این کار را انجام داده باشند که غیرقانونی است و البته اگر سامانه ها و دستگاه هایی که مسئولیت برخورد و نظارت را بر عهده دارند با این تخلفات مواجه شوند، اقدامی غیرقانونی تلقی می شود.

احمد واحدی درباره آخرین وضعیت سازمان ملی هجرت گفت: سازمان ملی هجرت سازمانی است که در برنامه هفتم به آن اشاره شده است و قبلا در سطح کلان مصوباتی در این زمینه اخذ شده است. نظارت بر وضعیت اتباع خارجی وظیفه سازمان ملی مهاجرت است و این کار همچنان ادامه دارد.

وی درباره وضعیت رگولاتوری بیگانگان که مدتی است افکار عمومی از آن انتقاد می کند، گفت: اولاً الان نظارت ها افزایش یافته است. تعداد زیادی از شهروندان غیرمجاز طرد می شوند و این کار به صورت مستمر انجام می شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: هر خارجی که در کشور باشد و مجوز نداشته باشد باید از کشور برگردد و این موضوع در دستور کار است به عزیزانی که از کشورهای همسایه آمده اند و اینجا هستند در هر صورت کسانی که مجوز ندارند باید برگردند و کسانی که مجوز دارند جز در چارچوب مجوزی که دارد اقدام نکنند.

وی ادامه داد: مثلاً عده ای ویزا گرفتند، ویزای توریستی شان تمام شد و الان آمدند، ماندند و سر کار رفتند و این غیرقابل قبول است و باید فقط در چارچوب روادیدی که گرفته اند عمل کنند یک دستور کار جدی است و این به طور منظم انجام می شود.

وزیر کشور تصریح کرد: طبیعتا کسانی که چنین شرایطی دارند یا اجازه حضور ندارند و مشغول کاری که برای آن مجوز گرفته اند و مشغول انجام کارهای دیگری هستند، از جمله مواردی هستند که مسترد خواهند شد.

وی در خصوص خرید ملک توسط اتباع خارجی در کشور با ثبت شرکت، آیا این امر قانونی است، گفت: خرید مسکن توسط اتباع خارجی طبق ضوابط است، اما در حال حاضر چنین قوانینی نداریم، بنابراین خرید خانه با مالکیت؟ در حال حاضر به نام شهروند خارجی ارتباطی ندارد. ممکن است عده ای به نام دیگران این کار را انجام داده باشند که غیرقانونی است و البته اگر سامانه ها و دستگاه هایی که مسئولیت برخورد و نظارت را بر عهده دارند با این تخلفات مواجه شوند، اقدامی غیرقانونی تلقی می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *