وزیر کشور فرانسه: چهار حمله تروریستی پیش از بازی‌های المپیک پاریس خنثی شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: وزیر کشور فرانسه از خنثی سازی چهار حمله تروریستی با هدف قرار دادن بازی های المپیک و شرکت کنندگان در آن توسط دستگاه های امنیتی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، جرالد دارونین به کانال خبری BFM درباره دستگیری یک جوان 18 ساله در منطقه ژیروند فرانسه گفت: ما هنوز در حال کار بر روی آن هستیم. [تحقیقات] در جزئیات کوتاه است، اما ما در واقع معتقدیم که مربوط به توطئه ای برای ارتکاب خشونت علیه بازی های المپیک است. این چهارمین پروژه در نوع خود است.

به گفته وی، وزارت کشور فرانسه تایید کرد که دو حمله تروریستی که پیشتر خنثی شد، قطعاً علیه بازی های المپیک پاریس بوده است.

بر اساس این گزارش، دو حمله برنامه ریزی شده دیگر به ویژه در مورد مظنون اهل ژیروند که بر اساس اطلاعات دادستانی ملی ضد تروریسم (PNAT) ممکن است عضو یک گروه تروریستی باشد، همچنان در حال بررسی است.

بازی های المپیک تابستانی از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) در فرانسه برگزار می شود. در آستانه آغاز بازی های المپیک پاریس، تامین امنیت مراسم افتتاحیه به چالشی برای مقامات فرانسوی تبدیل شده است. المپیک همیشه هدف حملات تروریستی بوده است، از جمله بمب گذاری که منجر به کشته شدن یک زن و زخمی شدن بیش از صد نفر در آتلانتا شد.

تشدید تحرکات گروه های تروریستی و افراطی در سراسر جهان در سال های اخیر نگرانی مقامات فرانسوی را افزایش داده است. میلیون ها گردشگر و هزاران ورزشکار المپیک تابستانی را امسال در پاریس جشن خواهند گرفت. پیش بینی می شود در طول بازی های المپیک حدود 15 میلیون گردشگر به فرانسه سرازیر شوند.

وزیر کشور فرانسه اخیرا اعلام کرد که سرویس های امنیتی این کشور در تلاش برای محافظت از المپیک در برابر تهدید شاخه خراسان داعش-K (ISIS-K) جوامع مهاجران آسیای مرکزی را مورد بررسی قرار داده است.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت کشور فرانسه گفت که پرسنل امنیتی از 43 کشور به پاریس در تامین امنیت المپیک 2024 کمک خواهند کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *