وزیر کشور: مدت حضور زائران اربعین در عراق حداکثر ۶ یا ۷ روز باشد/ همه به نرخ اعلامی وزارت راه درباره بلیط هواپیما پایبند باشند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: وزیر کشور گفت: زائران اربعین برای سفر خود برنامه ریزی کنند تا در مرز با مشکل مواجه نشوند. از بازدیدکنندگان می خواهیم که حداکثر 6 تا 7 روز در عراق بمانند.

احمد واحدی – در حاشیه جلسه ستاد اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح شد که باید پیگیری شود; یک موضوع حمل و نقل مورد بحث قرار گرفت. موضوع بعدی زیرساخت ها و وظایف سازمان های دولتی و غیردولتی است که به دنبال آن است.

وی افزود: ترتیبات را با دولت عراق بررسی کردیم. در خصوص مسائل بهداشتی در مرزها و حضور زائران در عراق با وزارت بهداشت و هلال احمر است. دوره سفر از اول صفر شروع می شود و امیدواریم بازدیدکنندگان از اول صفر زمان خود را تنظیم کرده و برنامه ریزی کنند تا با مشکل مواجه نشویم.

وزیر کشور گفت: موکب های ایرانی تا دو سه روز بعد از اربعین در مرز خواهند بود و زائران باید برنامه ریزی سفر خود را داشته باشند تا در مرز با مشکل مواجه نشوند. همچنین از بازدیدکنندگان می خواهیم که حداکثر 6-7 روز در عراق بمانند.

واحدی گفت: بحث ناوگان زمینی و هوایی را برای افزایش توانمندی ها مطرح کردیم و همچنین مقرر شد کسانی که قصد خروج دارند در سامانه سماح ثبت نام کنند. زیرا خدمات ارائه شده به زائران منوط به ثبت نام در این سامانه و مشخص شدن در سامانه مرزهای خروجی و مدت اقامت در عراق است تا مدیریت بهتر اجرا شود.

وی بیان کرد: توجه به موضوع گرما و سلامت زائرین حائز اهمیت است و تجهیزات مشغول تهیه چتر و تفنگ های اسپری هستند تا مشکلی برای بازدیدکنندگان پیش نیاید.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت کاروان های ایران در عراق در ابتدای صفر گفت: معمولا کاروان های عراق از دهم صفر شروع به خدمت می کنند و لازم است کاروان های ایرانی قبل از آن فعال باشند. که ستاد بازسازی عتبات عالیات به موکب ها اختصاص یافته است و ایرانیان باید از این دوره زمانی در عراق مستقر شوند.

واحدی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور کاروان های دانش آموزی در پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد: کاروان های دانش آموزی مشکلی برای خروج ندارند و باید گذرنامه داشته باشند و قوانین را رعایت کنند.

وی گفت: سامانه سماح تحت مدیریت سازمان حج و عمره است و انتظارات لازم انجام شده تا با مشکل مواجه نشویم. این سامانه آماده ثبت نام از متقاضیان می باشد.

وزیر کشور در خصوص خروج زائران از طریق دریا به عراق گفت: امسال با همکاری طرف عراقی آمادگی حمل و نقل دریایی را داریم و بندری نیز برای ما آماده شده است.

واحدی افزود: طرف عراقی آمادگی خود را برای ورود اتوبوس های عراقی به این کشور اعلام نکرده است، اما امکانات خود را برای کمک به تردد زائران در خاک عراق مستقر خواهیم کرد.

وی در خصوص قیمت بلیت هواپیما به عراق نیز افزود: در این زمینه با حساسیت برخورد می کنیم تا قیمت ها به طور مناسب به بازدیدکنندگان داده شود. طبق اعلام وزارت راه، عدد مشخصی را اعلام کردند و این استاندارد است و همه باید به آن پایبند باشند. در مورد قیمت حمل و نقل زمینی نیز از سوی وزارت راه مشخص و اعلام می شود تا نه فشاری به زائرین وارد شود و نه مشکلی برای خدمات رسان.

وزیر کشور تصریح کرد: همانند سال گذشته امکان حضور سربازان در مراسم اربعین بررسی شد و خدمت رسانی خواهد شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *